Guest Spl Posted February 13, 2018 Report Share Posted February 13, 2018 Noen som kan forklare meg forskjellen på Registered Nurse (RN) og Licensed Practical Nurse ( LPN)? Hva tilsvarer vår utdanning? Link to comment Share on other sites More sharing options...
IdaJ Posted February 16, 2018 Report Share Posted February 16, 2018 On 13.2.2018 at 9:18 PM, Guest Spl said: Noen som kan forklare meg forskjellen på Registered Nurse (RN) og Licensed Practical Nurse ( LPN)? Hva tilsvarer vår utdanning? Det jeg fikk opp når æ googlet på det var at LPN gir grunnlegende sykeplei og er ansvarlig pasientens komfort mens RN administrerer medisin, behandling og gir pedagogiske råd til pasient og pårørende. Virker også som at LPN jobber mere innm psykiatrie så kan være at det forsvarer psykiatrisykepleier. Men veit ikke helt om det stemmer. RN tilsvarer iallefall autorisert/offentlig godkjent sykepleier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nonmaleficence Posted February 16, 2018 Report Share Posted February 16, 2018 Licensed practical nurse er tilsvarende hjelpepleier/helsefagarbeider i Norge. Registered nurse er det samme som offentlig godkjent sykepleier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
IdaJ Posted February 17, 2018 Report Share Posted February 17, 2018 16 hours ago, Nonmaleficence said: Licensed practical nurse er tilsvarende hjelpepleier/helsefagarbeider i Norge. Registered nurse er det samme som offentlig godkjent sykepleier. Jeg fikk frem att LPN allerede var registrerte burde men med extra udtanning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nonmaleficence Posted February 17, 2018 Report Share Posted February 17, 2018 42 minutes ago, IdaJ said: Jeg fikk frem att LPN allerede var registrerte burde men med extra udtanning. LPN i Norge er hjelepleiere/helsefagarbeidere. Hjelpepleiere/helsefagarbeidere kan ta videreutdanning/kurs, men de vil uansett tilsvare LPN. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest spl Posted February 23, 2018 Report Share Posted February 23, 2018 Takk for svar begge to Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.