Cathrine Posted May 28, 2018 Report Share Posted May 28, 2018 Sitter her med et EKG svar. Noen som vet hva nedadvendt p i V2 og V3 betyr, eller hvilken betydning det har? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sandy Posted May 28, 2018 Report Share Posted May 28, 2018 Er p vanlig i resten eller fraværende? Har pasienten symptomer på noe? Er ekg normalt ellers og hva er pulsen på? Er alle slagene like? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted May 28, 2018 Author Report Share Posted May 28, 2018 Aner ikke noe mer angående p. I beskrivelsen står det kun sinusrytme, nedadvendt p i V2 og V3. Ingen tegn til iskemi. Pasienten hadde hatt en nærsynkompe, mulig vasogaval reaksjon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariusM Posted May 28, 2018 Report Share Posted May 28, 2018 Du kan jo se om du forstår noe av dette.. jeg forstår det mens jeg leser det, men det forsvinner som koteletten ut av teflonpanna.https://lifeinthefastlane.com/ecg-library/basics/p-wave/Lungemedisinsk sengepost - st.olavs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted May 28, 2018 Author Report Share Posted May 28, 2018 Takk for link. Da skal jeg ta en titt og se om jeg forstår noe etter å ha sett på det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.