Jump to content
Sykepleiediskusjon

Kurvefungsjonalitet


Ymsetjenesta

Recommended Posts

Driver med en oppgave på sykehjemspraksis. Har valgt en problemstilling hvor jeg ser etter samsvar mellom somatikk og funksjonsnivå. Har fått godkjenning på å bytte datasamlingen med en tidslinjal. Er det noen forslag til hvordan jeg skal lage denne, eventuell kurante programmer?

Vennligst ikke begynn å diskuter fremgangsmåten. Om den er riktig eller ikke. Jeg gjør dette for å se om det kan få personalet til å drøfte pasienten i et nytt perspektiv. Jeg har ingen ambisjoner om å belære noen, hverken her på forumet eller på sykehjemmet. Se det heller som et eksperiment. Ser det som forsvarlig da det ikke har noen konsekvenser for pasienten.

MVH Morten

Link to comment
Share on other sites

Hmmm hvordan skal jeg beskrive dette uten å tegne det. Tenk deg at på nettbrettet du bruker på sykehus eller sykehjem, så kan du bare scrolle venstre eller høyre langs en tidslinje. For høyere oppløslighet og mer detaljert informasjon kan du zoome inn. Alt ligger langs denne kurven, kanskje bare med ikoner som du kan trykke på og få opp en "snakke" boble. Slik slipper man å bla innom "tusen" forskjellige kategorier og e-linker osv.

Link to comment
Share on other sites

 JA! Det hadde vært magisk om det var slik at man kunne gjøre det du beskriver - for om jeg forstår det rett, så skulle du da kunne finne alt som skjedde med pasienten i et gitt tidsrom istedet for å måtte lete og finne fram en og en bit i forskjellige programmer og deler av programmer. Ville vært nydelig. 

Du skriver at du skal se etter samsvar mellom somatikk og funksjonsnivå. Tenker du at funksjonsnivå ikke er somatikk, eller er det somatisk tilstand og mental/kognitiv funksjon, og ikke somatisk funksjonsnivå du skal finne samsvar mellom? Dersom du skal lage en slik tidslinjal som du beskriver den så må du vel lage et dataprogramm som har tilgang til alle databasene, og som går inn og henter ut alle data om pasienten og fremstiller dataene som en tidslinjal i et eller annet datamaskinprogrammeringsspråk. Vet mange skriver programmer i Emacs, Vi, Vim o.l. Litt av en jobb du har tatt på deg der i sykepleiepraksis.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy