Jump to content
Sykepleiediskusjon

Rengjøringspersonale


Cathrine

Recommended Posts

I Danmark satser de på å utdanne rengjøringspersonale til rengjøringstekniker for å få ned antall sykehusinfeksjoner. https://www.dr.dk/nyheder/regionale/fyn/uddannet-rengoeringspersonale-skal-mindske-antallet-af-infektioner-paa

Smart! Jeg har ofte tenkt på at de kan ikke nok om hygiene. Tror man har mye å hente på dette. Det vil også øke statusen på denne viktig jobben. Hvordan er det i Norge, hvor mye har de lært om sykehushygiene?

Hvem vasker ut smitterom? Da jeg jobbet på sykehus, tømte sykepleierene rommet og renholdspersonalet vasket det ned. Tenke ofte på om det ble gjort godt nok. 

 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, MariusM said:

Vi har som et prøveprosjekt fått renhold til å ta utreisevask. Noen er grundige, andre ganger lurer vi på om det er blitt vasket.. 

Ja det er jo ikke bra nok. Forstår jeg deg rett er ikke disse nødvendigvis utdannede renholdsoperatører. 

Hvem tar smitterommene?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er faktisk litt usikker på hva de har av opplæring/kompetanse sånn rent formelt. Det er renholdsavdelingen som har det daglige renholdet på alle rom. Det betyr å dra over gulvet så langt jeg kan se. Så er det vi som har ansvar for alle andre flater i det daglige - noe vi har lite tid til. Når det kommer til smitterom - når smitteregime oppheves, så er det renhold som tar en smittevask. da tar de seng, utstyr og alle flater. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy