Jump to content
Sykepleiediskusjon

Referanser


Guest Anita

Recommended Posts

Jeg er en nyutdannet sykepleier og har hatt et kort vikariat på sykehjem. I løpet av den perioden har jeg fått et avvik på meg. Så jeg ønsker helst å ikke oppgi avdelingssykepleieren som referanse, da jeg er redd for at hun kan framstille meg som faglig svak. Så det jeg lurer på er, om det er registrert en plass avvik på meg som andre arbeidsgivere har tilgang til eller at jeg har jobbet i det hele tatt, for jeg har veldig lyst å starte på nytt. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke kjent med praksisen at det registreres avvik PÅ noen. Jeg har gjort feil - og skrevet avvik "på meg selv". Andre har gjort det samme - det er vanlig praksis hos oss. Et avvik er noe annet enn en formell advarsel fra helsetilsynet. Alle har gjort - eller kommer til å gjøre feil. Avviksregistrering er ikke en straffereaksjon, men en systematisk måte å melde om feil, uønskede hendelser osv. som ikke skal knyttes til person men være kilde til kunnskap, utvikling og forebygging i organisasjonen. Selv om jeg har 2 avvik "registrert på meg" (de er jo ikke det) så er jeg ikke nervøs for å oppgi min arbeidsgiver som referanse. Mener du avvik, eller mener du at du har fått en formell advarsel grunnet ting som (grov?) uaktsomhet, tjenesteforsømmelse eller uskikkethet? Jeg har egentlig en følelse her av at du tror det er mye verre enn det er.. 

Link to comment
Share on other sites

On 1/22/2019 at 9:37 PM, Guest Anita said:

Jeg er en nyutdannet sykepleier og har hatt et kort vikariat på sykehjem. I løpet av den perioden har jeg fått et avvik på meg. Så jeg ønsker helst å ikke oppgi avdelingssykepleieren som referanse, da jeg er redd for at hun kan framstille meg som faglig svak. Så det jeg lurer på er, om det er registrert en plass avvik på meg som andre arbeidsgivere har tilgang til eller at jeg har jobbet i det hele tatt, for jeg har veldig lyst å starte på nytt.