IdaJ Posted July 22, 2019 Report Share Posted July 22, 2019 Hei Noen som veit om arbeidsgivere har rett att bytte en dag/kveld-stilling til nattevakt-stilling uten att den ansatte ønsker dette selv? Har prøvd å sjekke på nettet men finner ikke noe om dette Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted July 22, 2019 Report Share Posted July 22, 2019 Aner ikke. En ting er å bli pålagt noen nattevakter i turnusen (vet heller ikke om det er lov da), men nattevakt- stilling høres merkelig ut. Uansett er det ingen god personalpolitikk å tvinge noen over i nattevakt-stilling. Det er mange det ikke passer for av både familiære og fysiske grunner. Kan ikke forstå at det er lov. Har du sett i arbeidskontrakten din? Link to comment Share on other sites More sharing options...
IdaJ Posted July 22, 2019 Author Report Share Posted July 22, 2019 3 hours ago, Cathrine said: Aner ikke. En ting er å bli pålagt noen nattevakter i turnusen (vet heller ikke om det er lov da), men nattevakt- stilling høres merkelig ut. Uansett er det ingen god personalpolitikk å tvinge noen over i nattevakt-stilling. Det er mange det ikke passer for av både familiære og fysiske grunner. Kan ikke forstå at det er lov. Har du sett i arbeidskontrakten din? Er en kollega/venn mer det handlar om. Men i dennes arbeidskontrakt står 100% stilling dag og kveld. Ikke noen nattevakt i turnusen utan min todelt dag å kveld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted July 22, 2019 Report Share Posted July 22, 2019 2 hours ago, IdaJ said: Er en kollega/venn mer det handlar om. Men i dennes arbeidskontrakt står 100% stilling dag og kveld. Ikke noen nattevakt i turnusen utan min todelt dag å kveld. Ja da synes jeg det høres pussig ut. Håper noen her i forumet vet noe om lovverket rundt dette. Link to comment Share on other sites More sharing options...
IdaJ Posted July 22, 2019 Author Report Share Posted July 22, 2019 9 minutes ago, Cathrine said: Ja da synes jeg det høres pussig ut. Håper noen her i forumet vet noe om lovverket rundt dette. Hade vart fint om noen vært hva lovverket sier om det. Har selv ikke funnet noe å ikke min kollega heller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gjest Posted July 25, 2019 Report Share Posted July 25, 2019 Kanskje din kollega kan høre med tillitsvalgt på arbeidsplassen? De kan ofte svare på denne typen spørsmål. 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
IdaJ Posted July 28, 2019 Author Report Share Posted July 28, 2019 On 7/26/2019 at 12:13 AM, Guest Gjest said: Kanskje din kollega kan høre med tillitsvalgt på arbeidsplassen? De kan ofte svare på denne typen spørsmål. 🙂 Dem har dessverre ikke noe godt forhold så det er nokk ikke aktuelt. Men kan be kollega om å kanske høre med hovedtillitsvalgt, dem burde nokke kansje hvite.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.