Jump to content
Sykepleiediskusjon

Dere som jobber med corona-pasienter. Hvordan ser det ut med senskader?


Guest nysgjerrig

Recommended Posts

Guest nysgjerrig

Hei! Har jo vært en del snakk om mulige senskader og langvarige syke av Covid-19 som ikke blir friske på flere måneder i det siste.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qLj2xg/covid-sjuka-asa-har-haft-feber-i-96-dagar?fbclid=IwAR3H-6J1paJhL9NB2GbHx5DOo_qE2pFouJrGs37I5Lb61llVsHVZ0OtvFvc

https://www.dagbladet.no/nyheter/frykter-corona-demens/72476183?fbclid=IwAR0nfXzRsmHa25A9gD0YduLXwUCZ59yZDDDyarOrdTYleflWs6ZSBFob-7Y

Noen her som jobber med corona-pasienter? Hvordan ser dette ut for dere?

Ser det ut til å være mange som har skader på indre organer etter at de tilfriskner, og hvor mange er det som fortsatt er syke etter et par måneder og kan ha fått langvarig utmattelse/ettersykdom?

Noen som har noen erfaringer, eller tanker rundt dette? ☺️ 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest Barok23

Jeg har i det siste preget av søvnvansker og depresjon. Tungtpust med trening så jeg sluttet å gå på trening. Utmattet også etter dagvakt. Sover etter jeg har spist og våken igjen midt på natta. Jeg i det siste ble plaget av luftveisinfeksjoner 2 ganger bare 1 måned innimellom så jeg spurte legen min om mulig å få booster av vaksine mot korona. 

 

Mvh

Josephina 

 

Link to comment
Share on other sites

On 10/20/2021 at 3:06 AM, Guest Barok23 said:

Jeg har i det siste preget av søvnvansker og depresjon. Tungtpust med trening så jeg sluttet å gå på trening. Utmattet også etter dagvakt. Sover etter jeg har spist og våken igjen midt på natta. Jeg i det siste ble plaget av luftveisinfeksjoner 2 ganger bare 1 måned innimellom så jeg spurte legen min om mulig å få booster av vaksine mot korona. 

 

Mvh

Josephina 

 

Stakkars deg, dette hørtes ikke bra ut. Håper du snart blir bedre. Hvor lenge er det siden du ble syk, og var du fullvaksinert da du ble smittet? 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest Barok23

Hei

 

Jeg fikk fortsatt plager inntil nå. Jeg venter på forskjellige henvisninger nå fra kardiolog, nevrolog, psykolog, MR i hodet, rygg og skulderen, gastroentrolog. Jeg har intractable HICCUPS så jeg fikk haldol mot det. Jeg ble plaget fortsatt av bryssmerter, hodepine, smerter i armer som stråler ut i beinene, svimmelhet. 

 

Jeg fikk godkjent yrkesskade fra NAV den 27.jan.2022.Jeg tror det er det beste ut av alt disse her. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy