Guest Hega Posted March 14, 2021 Report Share Posted March 14, 2021 Jeg er sykepleierstudent og ble tatt i promillekjøring. Jeg går tredje året på sykepleiestudiet. Dette er jo straffbart men vil dette gå uttover sykepleiepraksisen min m, vil keg ikke få det godkjent/ er jeg ikke skikket til å bli sykepleier? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted March 14, 2021 Report Share Posted March 14, 2021 Når jeg leser det som står her så vil jeg tro at det går bra: "Politiattest skal ikke fremlegges når man søker autorisasjon. Politiattestregelen kan derfor ikke brukes til å innsnevre autorisasjonsbestemmelsen. Det innebærer at helsepersonell med merknad på politiattesten kan gis/beholde autorisasjonen. Eventuelt tap av eller nektelse av autorisasjon krever en uegnethetsvurdering etter helsepersonelloven §§ 57 eller § 48 andre ledd bokstav d." https://www.helsedirektoratet.no/rundskriv/helsepersonelloven-med-kommentarer/saerskilte-regler-i-tilknytning-til-autorisasjon-krav-om-politiattest-m.v#paragraf-20a-krav-om-politiattest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kitsrsten Posted March 15, 2021 Report Share Posted March 15, 2021 Usikker, dog det over er snakk om autorisasjon - du var vel sykepleierstudent? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jostein Posted March 15, 2021 Report Share Posted March 15, 2021 Autorisasjon er ikke et problem. I forhold til praksis, er det kun et problem om du ønsker praksis et sted som forlanger plettfri vandel, eller om du ønsker å ta deler av studieåret eller praksis i utlandet, fx USA, Canada, Australia m.fl. Praksissteder kan ikke kreve førerkort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...