Cathrine Posted October 15, 2008 Report Share Posted October 15, 2008 Ofte får jeg telefoner fra venner og familie som har syke barn med høy feber. Da sier jeg alltid at de må vekkes et par ganger i løpet av natten og sjekkes for petekkier og almenntilstand. Forleden dag fikk jeg igjen en slik telefon og moren svarte at når mitt barn sover er det umulig å vekke. Hun husket fra forrige gang hun fikk dette rådet av meg.Hun hadde tatt han med ut i stua, prøvd å gå med han bortover gulvet osv. men fikk ingen skikkelig kontakt. Så hun hadde liten tro på at hun ville klare å vekke han denne natten. Hva gjør man da? Noen tips. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beth Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 Jeg har aldri vekket mine barn når de hadde feber. Jeg sjekket dem eller hadde dem ved siden av meg i sengen når de var helt små, men å vekke dem bare fordi de har feber så jeg aldri noen grunn til. Var de veldig varme så tok jeg temp og satte en Paracet supp, men stort sett fikk de evt Paracet før de sovnet dersom feberen var høy. Da måtte det være noe mere som uroet meg med tilstanden deres Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted October 17, 2008 Author Report Share Posted October 17, 2008 Mine barn vekkes alltid om de ikke våkner av seg selv da. Ikke fordi jeg er bekymret for høy feber, men fordi jeg synes det er lenge å sove i 10-12 timer uten å vite hvordan almenntilstanden deres er. Ting kan jo utvikle seg i negativ retning i løpet av natten. Så jeg vekker mine for sikkerhets skyld. Er det bare jeg som gjør det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kitt Posted October 17, 2008 Report Share Posted October 17, 2008 Har kun vekket den eldste en natt, men bare fordi jeg hadde fått beskjed om det av legen. Har vært å tittet på dem ofte og sjekket tempen/pustefrekvens etc, men ikke vekket dem, nei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SistahSistah Posted October 20, 2008 Report Share Posted October 20, 2008 Etter å ha hatt ped undervisning på skolen i høst har jeg lært viktigheten av dette. Nå har mine barn feber ytterst sjelden, så jeg har som regel vært veldig obs på dem når de har hatt det, men nå er jeg ekstra obs. Syns absolutt det bør være en vane! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.