Jump to content
Sykepleiediskusjon

Vekking av febrile barn


Cathrine

Recommended Posts

Ofte får jeg telefoner fra venner og familie som har syke barn med høy feber. Da sier jeg alltid at de må vekkes et par ganger i løpet av natten og sjekkes for petekkier og almenntilstand.

Forleden dag fikk jeg igjen en slik telefon og moren svarte at når mitt barn sover er det umulig å vekke. Hun husket fra forrige gang hun fikk dette rådet av meg.Hun hadde tatt han med ut i stua, prøvd å gå med han bortover gulvet osv. men fikk ingen skikkelig kontakt. Så hun hadde liten tro på at hun ville klare å vekke han denne natten. Hva gjør man da? Noen tips.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri vekket mine barn når de hadde feber. Jeg sjekket dem eller hadde dem ved siden av meg i sengen når de var helt små, men å vekke dem bare fordi de har feber så jeg aldri noen grunn til. Var de veldig varme så tok jeg temp og satte en Paracet supp, men stort sett fikk de evt Paracet før de sovnet dersom feberen var høy. Da måtte det være noe mere som uroet meg med tilstanden deres

Link to comment
Share on other sites

Mine barn vekkes alltid om de ikke våkner av seg selv da. Ikke fordi jeg er bekymret for høy feber, men fordi jeg synes det er lenge å sove i 10-12 timer uten å vite hvordan almenntilstanden deres er. Ting kan jo utvikle seg i negativ retning i løpet av natten. Så jeg vekker mine for sikkerhets skyld. Er det bare jeg som gjør det?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy