Jump to content
Sykepleiediskusjon

Jobb ved siden av studier


ella

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg er fersk sykelpeierstudent anno 2011:) Det skal sies at jeg har ingen erfaring innenfor helse (har aldri jobbet innenfor noen som helst omsorgssektor tidligere) og har defor tenkt at det første året må fokuseres på studier (og praksisen man må følge der). Dessuten antar jeg at jeg ikke er så attraktiv når jeg ikke har erfaring heller.

 

Samtidig med mann, barn, huslån osv kjennes det rartå gå i tre år uten inntekt. En situasjon jeg i grunn ikke liker. Vi klarer oss økonomisk, men det kommer til og kjennes etterhvert - så hadde vært godt med en liten bi-inntekt.

 

Spørsmålet mitt er når kan jeg satse på å få mullighet til å jobbe ute, og hva slags jobb kan jeg få? Min mann jobber utenlands fire dager i uken så for meg er det ikke bare lett å hoppe på en hvilken som helst stilling. Jeg kan jobbe netter (fra torsdag tom. natt mandag) - og jeg kan jobbe dagtid. Evt noen kvelder. Jeg ser i grunn for meg å begynne å jobbe litt fra neste sommer (Og 2. året) da rutiner er kjørt inn (mye å sette seg inn i første året) Jeg har hørt at nattevakter i helger er ofte de enkleste vakter å få, det kan jeg jo forstå. Og for meg er det heller ikke så heldig å ta på meg for mange av dem da det er kun da min mann er hjemme. MEN, jeg må jo trå til der etterhvert uansett så det blir naturlig å ta noen vakter der når jeg begynner å jobbe litt.

 

- Jeg blir veldig glad for litt feedback, både på hva jeg har mulighet til å få, hvor jeg enklest kan få litt praksis osv.

- Hvor mye jobber dere andre som studerer (eller har studert) ved siden av studier? Jeg ser jo allerede at det er mange som jobber ved siden av heltidsstudier....men med barn og en mann som er mye borte begrenses det selvfølgelig litt for egen del...(jeg satser på at mannen min må få seg en jobb på norsk jord innen jeg er ferdig utdannet og virkelig må trå til med turnus...)

 

Takk for svar!!

Link to comment