Jump to content
Sykepleiediskusjon

Bacheloroppgave


Muggfrid

Recommended Posts

Jeg går nå andreåret på HiO og synes studieoppgavene er fryktelig vanskelige å skrive, oppgaver er virkelig ikke min sterke side. Det jeg egentlig lurer på er om man får mye veiledning rundt bacheloroppgaven sin i tredjeåret? Jeg føler at alle rundt meg har begynt å samle litteratur, men jeg aner ikke hvilket tema jeg skal skrive om engang! Passer egentlig veldig dårlig at vi på HiO ikke har medisinsk og kirurgisk praksis før i tredjeåret, da jeg mest sannsynlig kommer til å skrive noe fra dette. Noen som kan roe nervene mine litt? ;)

Link to comment
Share on other sites

Velkommen hit ;)

Nå er det lenge siden jeg var student, men jeg tror jeg kan roe nervene dine likevel...

Det er lenge til du skal skrive Bacheloroppgaven, du er jo bare halveis i studiet !!!

Jeg er sikker på at de fleste ikke vet hva de skal skrive om før det nærmer seg innlevering av problemstillingen.

Men slik er det alltid når man studerer, noen kan mer eller har ting klart før andre og da blir vi "vanlig dødlige" stressa.

Jeg kan også tenke meg at de som tror de vet hva de skal skrive om nå, endrer problemstilling når den tid kommer

Så mitt råd er å slappe av, du kommer sikkert til å finne en fin problemstilling som du finner interessant å skrive om når den tid kommer.Dette er en modningsprosess. Og ja, jeg fikk absolutt endel veiledning under oppgaveskrivingen :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg går nå andreåret på HiO og synes studieoppgavene er fryktelig vanskelige å skrive, oppgaver er virkelig ikke min sterke side. Det jeg egentlig lurer på er om man får mye veiledning rundt bacheloroppgaven sin i tredjeåret? Jeg føler at alle rundt meg har begynt å samle litteratur, men jeg aner ikke hvilket tema jeg skal skrive om engang! Passer egentlig veldig dårlig at vi på HiO ikke har medisinsk og kirurgisk praksis før i tredjeåret, da jeg mest sannsynlig kommer til å skrive noe fra dette. Noen som kan roe nervene mine litt? <_<

 

Hei Muggfrid!

Jeg tenker at du kan slappe av og konsentrere deg om 2.året nå...tiden til bachelor kommer tidsnok. Det er greit å samle stoff allerede i 2 året, men ideer om problemstilling kan raskt endre seg. Oppgaver kan være utfordrende til tider, det er helt sikkert. Det mangler ikke på studiekrav i dagens utdanning. På vår skole har vi etter det jeg har forstått 2 x 30-45 min veiledning underveis i oppgaven. Vi bestemmer selv når vi ønsker å benytte oss av veiledningen. Jeg begynner på oppgaven i neste uke, akkurat hatt 6 timers eksamen idag, gikk greit håper jeg...SISTE skoleeksamen - HURRA!! "bare" Bacheloroppgave igjen :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy