Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hvor er det mulig å flytte etter 1.året på HiO??


Søster-Jeanette

Recommended Posts

Hei!

Jeg går nå første året på HiO. Men har bodd i Oslo noen år nå, så trenger forandringer. Jeg skal fortsette sykepleieutdanningen, men er det noen som vet hvor det er mulig å flytte (-og begynne rett på 2. året)?

 

Jeanette

 

Heisann "klassevenninne"! :blink: Dette lurer jeg på også. Om det er noen skoler som samarbeider med HiO, slik at man kan søke seg over? Jeg tenker hovedsaklig på om noen kjenner til muligheten til det når det gjelder fra HiO til HiST? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenker hovedsaklig på om noen kjenner til muligheten til det når det gjelder fra HiO til HiST? :rolleyes:

 

Ei i klassa mi som flytta fra HiO til HiST, men det var MYE styr! Egentlig gikk det ikke, men hun fikk det til på en eller annen måte. -Så ta kontakt med skolen din og hør!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Først av alt, velkommen hit :)

Så dumt at oppleggene varierer så veldig fra de forskjellige høyskolene.

Vi får håpe du finner ut av det, og at du holder oss oppdatert hvis du flytter ;)

 

 

På HiG har vi fått beskjed at vi egentlig kan søke til hvem skole vi vil, ETTER første året...

Dette fordi undervisningsplanene er forskjellige fra skole til skole, så å bytte skole innenfor ett semester er umulig, men med feks 60 studiepoeng så skal det gå fint for da skal man ha vært igjennom det samme alle steder.

 

Vi har ei i klassen som vil til HiO fra høsten av... og det er visst mulig.

Så da bør jo HiO også kunne flytte til HiG feks..

Link to comment
Share on other sites

Ei i klassa mi som flytta fra HiO til HiST, men det var MYE styr! Egentlig gikk det ikke, men hun fikk det til på en eller annen måte. -Så ta kontakt med skolen din og hør!

 

Så da er det iallefall ikke umulig ;) hehe.

Hvis du skulle snakke med henne, og husker det, kunne du forhørt deg litt hvordan hun gikk frem? :)

På forhånd takk!

Link to comment
Share on other sites

Så da er det iallefall ikke umulig ;) hehe.

Hvis du skulle snakke med henne, og husker det, kunne du forhørt deg litt hvordan hun gikk frem? :)

På forhånd takk!

 

Litt usikker, men tror faktisk hun flytta oppover og "teoretisk sett" begynte på første året men fikk ta permisjon hele første året siden hun jo hadde gått ett år i oslo (hun brukte da dette året på å jobbe), så begynte hun på andre året etterpå. Kanskje litt uklart, men jeg har ikke helt forstått selv hvordan hun gjorde det. Men det var som sagt mye styr. Jeg ville kontaktet skolen og forhørt meg der. (Er ikke sikkert man trenger å t dette året med permisjon osv, da dette virker ganske unødvendig)

Link to comment
Share on other sites

Litt usikker, men tror faktisk hun flytta oppover og "teoretisk sett" begynte på første året men fikk ta permisjon hele første året siden hun jo hadde gått ett år i oslo (hun brukte da dette året på å jobbe), så begynte hun på andre året etterpå. Kanskje litt uklart, men jeg har ikke helt forstått selv hvordan hun gjorde det. Men det var som sagt mye styr. Jeg ville kontaktet skolen og forhørt meg der. (Er ikke sikkert man trenger å t dette året med permisjon osv, da dette virker ganske unødvendig)

 

Jeg var i kontakt med HiST på våren ifjor (før jeg startet på HiO) og forhørte meg. De var egentlig veldig klare på at det ikke gikk, så jeg la igrunn hele greia fra meg. Men sånn som ting er nå, er det uansett ikke aktuelt før evt. 3. året. Så jeg kan jo sjekke igjen senere. Var bare interessant å høre hvordan andre hadde gått frem :) Men tusen takk for svar! ;)

Vet du forresten noe om hvordan helsesøsteutdanningen på HiST er? Er det vanskelig å komme inn?

Link to comment
Share on other sites

Vet du forresten noe om hvordan helsesøsteutdanningen på HiST er? Er det vanskelig å komme inn?

 

Kom forresten over dette på hist.no:

Er det flere kvalifiserte søkere enn det er studieplasser ved høgskolen, rangeres søkerne etter konkurransepoeng.

 

Søkere får poeng for gjennomsnittskarakteren ved endt sykepleier-eksamen etter følgende skala:

S.tf/1 - 4 poeng, M.tf/2 - 3 poeng, T.f/3 - 2 poeng og Ng.tf/4 - 1 poeng.

 

Det gis 1 poeng per år i fulltidsstilling for praksis som godkjent sykepleier utover minstekravet. Deltidsarbeid omregnes etter Statens regler for ansiennitetsberegning av deltidstjeneste. Annen arbeids-erfaring etter endt utdanning godskrives med 1/2 poeng per år i fulltidsstilling.

Opptak til utdanningen prioriteres etter følgende rangering:

- sykepleieerfaring fra arbeid med barn, unge og familier

- høyere utdanning relatert til barn, unge og familier

- deretter loddtrekning

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy