Jump to content
Sykepleiediskusjon

Vurderer sykepleiestudiet


Guest milla

Recommended Posts

Guest milla

Jeg vakler frem og tilbake mellom to retninger når det gjelder utdannelse.. To vidt forskjellige retninger egentlig. For tiden jobber jeg i barnehage og trives utrolig godt! Bortsett fra at jeg føler jeg gjør alt for mye ifht hva jeg får betalt.. Jeg sitter ofte på kveldstid og planlegger aktiviteter fordi det ikke er rom i arbeidstida. Mye sykdom blant personalet, som gjør at jeg ofte kommer hjem fra jobb så sliten at jeg har null tålmodighet til mine egne barn. Dette er hovedgrunnen til at jeg vil bytte beite..Selv om barna mine blir eldre, så kommer jeg ikke akkurat til å bli mindre sliten med årene.

Misforstå meg rett, jeg elsker med jobben at det er noe å gjøre hele tiden, jeg trives best når det er "travelt" og mye å gjøre, men jeg føler nå at jeg bruker opp tålmodigheten min på andre barn.

 

Nå har jeg sikker skrevet nok om situasjonen min..Problemet mitt er at jeg fortsatt vakler litt...

Grunnen til at jeg vil søke sykepleie, er fordi man har så mange muligheter. Det har man ikke hvis jeg velger førskolelærer...Ikke på samme måte iallefall.

Minuset er jo turnus, men jeg skjønner det slik at mange foreldre synes det er ok med turnus, og at de da kanskje får mer tid med barna, fordi man kan ta de fri fra bhg noen dager? Noen med erfaringer der?

Jeg vil etterhvert utdanne meg til helsesøster hvis det blir slik at jeg bestemmer meg for å gå sykepleie. For å jobbe med barn er noe jeg trives med, og ønsker å fortsette med, men ikke på samme måte som man jobber i bhg.

 

Noen som ønsker å komme med erfaringer ang det å være 2-barnsmor, sykepleier(student), og ellers andre synspunkt? Fortell gjerne hvordan studielivet var for dere, og hvordan dere nå trives i jobben? Jeg tar til meg alt!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vakler frem og tilbake mellom to retninger når det gjelder utdannelse.. To vidt forskjellige retninger egentlig. For tiden jobber jeg i barnehage og trives utrolig godt! Bortsett fra at jeg føler jeg gjør alt for mye ifht hva jeg får betalt.. Jeg sitter ofte på kveldstid og planlegger aktiviteter fordi det ikke er rom i arbeidstida. Mye sykdom blant personalet, som gjør at jeg ofte kommer hjem fra jobb så sliten at jeg har null tålmodighet til mine egne barn. Dette er hovedgrunnen til at jeg vil bytte beite..Selv om barna mine blir eldre, så kommer jeg ikke akkurat til å bli mindre sliten med årene.

Misforstå meg rett, jeg elsker med jobben at det er noe å gjøre hele tiden, jeg trives best når det er "travelt" og mye å gjøre, men jeg føler nå at jeg bruker opp tålmodigheten min på andre barn.

 

man får vel ikke akkurat tipp topp betalt som sykepleier heller ift jobben man gjør men man kan iallefall ikke jobbe med noe hjemme sånn som du gjør nå ;) jeg har selv to barn og kunne ikke tenke meg barnehagejobb nettopp med tanke på at jeg ville vært redd for å være litt "lei" av barn når jeg kom hjem igjen....

 

Nå har jeg sikker skrevet nok om situasjonen min..Problemet mitt er at jeg fortsatt vakler litt...

Grunnen til at jeg vil søke sykepleie, er fordi man har så mange muligheter. Det har man ikke hvis jeg velger førskolelærer...Ikke på samme måte iallefall.

Minuset er jo turnus, men jeg skjønner det slik at mange foreldre synes det er ok med turnus, og at de da kanskje får mer tid med barna, fordi man kan ta de fri fra bhg noen dager? Noen med erfaringer der?

 

for inntil noen mnd siden jobbet jeg tredelt turnus (har en på 6 og en på 2), fungerte greit men ble veldig sliten av nattevakter... nå jobber jeg todelt og det fungerer tipptopp!! det som er fordelen med turnus er at man noen ganger har kveld og da kan man levere barna senere, i tillegg til at man får noen timer for seg selv før man drar på jobb. Og at man plutselig har en fridag midt i uka hvor man kan ha barna hjemme (hvis de går i bhg) eller rett og slett ha en hel dag for seg selv! ulempen er jobb hver 3. helg.. men det er ikke bare turnusjobber der ute da, selvom det er de som er mest vanlig kanskje..

 

 

Jeg vil etterhvert utdanne meg til helsesøster hvis det blir slik at jeg bestemmer meg for å gå sykepleie. For å jobbe med barn er noe jeg trives med, og ønsker å fortsette med, men ikke på samme måte som man jobber i bhg.

 

høres ut som en god plan! og da er ikke turnus ;)

 

Noen som ønsker å komme med erfaringer ang det å være 2-barnsmor, sykepleier(student), og ellers andre synspunkt? Fortell gjerne hvordan studielivet var for dere, og hvordan dere nå trives i jobben? Jeg tar til meg alt!

 

jeg var bare 1-barnsmor under studiet, men det fungerte kjempefint! jeg ble tvunget til å bli ganske strukturert og jobbet fort! ingen tid å sløse ;) fikk barn nr 2 etter 1 år som sykepleier. Å jobbe som sykepleier med 2 barn fungerer tipp topp! men på grunn av turnus er det en fordel å dele ansvaret med noen ;)

 

jeg elsker yrket mitt!!

 

masse lykke til med valget ditt!

Link to comment
Share on other sites

Guest milla

Takk for dine synspunkt. Jeg vet at det ikke er store forskjellene på læreryrket og sykepleieryrket, men med syjepleie har man en grunnlønn, og får tillegg. Det utgjør ikke allverden kanskje, men det er mest det at man har et hav av muligheter som frister meg. Blir jeg "lei" av å jobbe med barn, så finnes det ikke mange muligheter som førskolelærer. Mens med sykepleie kan man jobbe med mennesker i alle aldre og situasjoner.. Det er det som trekker meg mer og mer den veien, selv om jeg selv ikke har noen erfaring å yrket, så har jeg vært mye på sykehus, både som pårørende og pasient. Det var faktisk den perioden livet mitt jeg var fast bestemt på at sykepleier, DET skal jeg bli!

Men siden jeg er veldig opptatt av barns helse og interesserer meg nesten for mye til tider om barne utvikling, så er helsesøster den naturlige veien å gå slik jeg ser det nå, men kanskje skifter jeg mening mens jeg studerer. Det er ikke godt å si:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Noen som ønsker å komme med erfaringer ang det å være 2-barnsmor, sykepleier(student), og ellers andre synspunkt? Fortell gjerne hvordan studielivet var for dere, og hvordan dere nå trives i jobben? Jeg tar til meg alt!

 

Jeg var alene mamma til 2 barn,9 og 11 år,men man blir veldig strukturert,men finner de mulighetene man kan til å lese og studere,så jobba jeg utenom som vikar på et sykehjem,ekstravakter, når de var på besøk hos sin far,,på den måten slapp jeg å påta meg studiegjeld.Hørtes fornuftig ut å bli helsesøster i den situasjon du er i nå. Lykke til med studiene. !

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy