Mattis03 Posted March 15, 2012 Report Share Posted March 15, 2012 Hei! Jeg vil gjerne vite om jeg har krav på en F3 dag i påske. Sjefen sier nei andre sier ja. Kan noen hjelpe meg? Min påsketurnus: Mandag, 2.4. - dagvakt Tirsdag, 3.4. - kveldsvakt Onsdag, 4.4. - dagvakt Torsdag, 5.4. - fri ( skjærtorsdag ) Fredag, 6.4. - dagvakt (langfredag) Lørdag, 7.4. - kveldsvakt (påskeaften) Søndag, 8.4. - dagvakt (1. Påskedag) Mandag 9.4. - dagvakt (2. Påskedag) Tirsdag, 10.4. - fri Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucifer Posted March 16, 2012 Report Share Posted March 16, 2012 er du i noe forening? uansett, send mail til NSF og de kan hjelpe deg! eller ta det med tillitsvalgte på jobben! Link to comment Share on other sites More sharing options...
petronella Posted March 29, 2012 Report Share Posted March 29, 2012 Har dere egen påsketurnus (hjelpeturnus)? Varer den bare denne ene uka, eller er den laget over tre uker? Eller oppfatter jeg at dere skal gå den opprinnelige turnusen? Jeg ville gitt deg fri rundt den første helga i påsken (palmehelga) ettersom du fikk så mange vakter på røddagene. I følge mitt hode burde du hatt fri mandag-onsdag (pluss helga før, selvfølgelig), og så gått på fra torsdag og ut påska. Du burde hatt to F3 dager her. I stedet må arbeidsgiver betale deg mange timer med helligdagtillegg, i stedet for å gi deg fri. Dårlig planlegging av arbeidsgiver, det der..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
petronella Posted March 29, 2012 Report Share Posted March 29, 2012 Forresten ser jeg at du har din eneste fridag på skjærtorsdag, altså er dette din F1-dag denne uka. Den skal du ha erstattet med en annen fridag. Men det er vel for sent for det å få gjort noe med dette nå? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lisbeth Posted February 15, 2014 Report Share Posted February 15, 2014 ingen får lov til å jobbe ale røde dager i Påsken i følge alle fagforeningen.Man skal bare jobbe halvparten av de. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Litago Posted February 15, 2014 Report Share Posted February 15, 2014 Det kommer an på hvor lang periode det er beregnet for. Dersom man er satt på mer enn halvparten av rød dager (søndager inkludert) i den perioden man beregner for, så skal man ha F3 dag. Forøvrig ser det ut som du skal ha en F5 dag for skjærtorsdag, da du har F1 (etter hva jeg kan se) på den dagen, og det da er rød dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.