Jump to content
Sykepleiediskusjon

F3 i påske


Mattis03

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg vil gjerne vite om jeg har krav på en F3 dag i påske. Sjefen sier nei andre sier ja. Kan noen hjelpe meg?

 

Min påsketurnus:

 

Mandag, 2.4. - dagvakt

Tirsdag, 3.4. - kveldsvakt

Onsdag, 4.4. - dagvakt

Torsdag, 5.4. - fri ( skjærtorsdag )

Fredag, 6.4. - dagvakt (langfredag)

Lørdag, 7.4. - kveldsvakt (påskeaften)

Søndag, 8.4. - dagvakt (1. Påskedag)

Mandag 9.4. - dagvakt (2. Påskedag)

Tirsdag, 10.4. - fri

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har dere egen påsketurnus (hjelpeturnus)? Varer den bare denne ene uka, eller er den laget over tre uker? Eller oppfatter jeg at dere skal gå den opprinnelige turnusen? Jeg ville gitt deg fri rundt den første helga i påsken (palmehelga) ettersom du fikk så mange vakter på røddagene. I følge mitt hode burde du hatt fri mandag-onsdag (pluss helga før, selvfølgelig), og så gått på fra torsdag og ut påska. Du burde hatt to F3 dager her. I stedet må arbeidsgiver betale deg mange timer med helligdagtillegg, i stedet for å gi deg fri. Dårlig planlegging av arbeidsgiver, det der.....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Det kommer an på hvor lang periode det er beregnet for. Dersom man er satt på mer enn halvparten av rød dager (søndager inkludert) i den perioden man beregner for, så skal man ha F3 dag.

 

Forøvrig ser det ut som du skal ha en F5 dag for skjærtorsdag, da du har F1 (etter hva jeg kan se) på den dagen, og det da er rød dag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy