Cathrine Posted August 28, 2008 Report Share Posted August 28, 2008 Nå er begge barna mine hjemme fra skolen grunnet forkjølelse. De føler seg skikkelig elendig. Håper jeg slipper unna... De hadde ikke gått mer enn en uke på skolen før den eldste ble syk. Synes sesongen startet veldig tidlig, eller hva? Er det flere her som er forkjøla? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Litago Posted August 28, 2008 Report Share Posted August 28, 2008 Begge ungene her er forkjøla også. De har astma i tillegg, så det hostes og surkles ganske mye for tida, hehe. Men formen har vært bra på dem da, bare litt laber matlyst, ellers som normalt, ingen feber etc. De har vært i barnehagen hele uka faktisk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted August 29, 2008 Author Report Share Posted August 29, 2008 Godt dine ikke er så elendige Hadde det vært i januar, hadde jeg sikkert ment det var influensa, men det er det nok neppe. Den eldste her vært syk i en uke og føler seg like elendig... Mannen min fortalte i går at på jobben hans går de ned for full telling, nye syke hver dag. Da jeg kom på jobben i dag, sa en av kollegaene mine at i barnehagen til sønnen går det influensa, sikkert bare en sterk forkjølelse, men folk slurver jo litt med begrepene. Men en ting er sikkert ,vi er tydligvis i full gang med høstens virusinfeksjoner.... Sukk...denne høsten kom fort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nursen Posted August 30, 2008 Report Share Posted August 30, 2008 Lille snuppa her i huset er forkjøla stakkars, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted August 30, 2008 Author Report Share Posted August 30, 2008 Huff har du også sykt barn, vi får ønske god bedring til alle de forkjølete barna våre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted September 8, 2008 Author Report Share Posted September 8, 2008 Hvordan går det med dere? Nå er eldste mann igang med andre runde. Han har så sår hals at han nesten ikke kan svelge... Mannen min har også gått ned for full telling, men jeg er heldigvis fortsatt like frisk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Litago Posted September 8, 2008 Report Share Posted September 8, 2008 Her hostes og surkles det fortsatt, men det er nok like mye astmaen som henger i, som at forkjølelsen varer enda. Mindre snørr hverfall, hehe. Men jeg er litt sår i halsen, og brygger visst på noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted September 9, 2008 Author Report Share Posted September 9, 2008 God bedring til deg Litago, håper du klarer å knekke den i startfasen Link to comment Share on other sites More sharing options...
skrulle-purka Posted September 14, 2008 Report Share Posted September 14, 2008 Jenta i på 2 år hadde et skikkelig anfall med falsk krupp inatt....var helt frisk og i 100 da hun la seg, og har vært i fin form i hele dag...håper det ble med dette ene nattesanfallet...hun har hatt det 3-4 ganger før..merkelig styr det der... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted September 14, 2008 Author Report Share Posted September 14, 2008 Krysser fingre for at hun ikke våkner i natt Den yngste sønnen min var også plaget med dette. Så vi har hatt mange våkenetter på terrassen...Den eldste hos meg er fortsatt syk, nå har dette pågått i 3 uker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Litago Posted September 15, 2008 Report Share Posted September 15, 2008 Krysser fingre for at hun ikke våkner i natt Den yngste sønnen min var også plaget med dette. Så vi har hatt mange våkenetter på terrassen... Den eldste hos meg er fortsatt syk, nå har dette pågått i 3 uker Ja, usj... falsk krupp er noe dritt. Yngste min har hatt flere anfall fra hun var ca 9 mnd gammel. Hatt noen runder der jeg satt midt ute på plnene med henne, iført dunjakke og ulltepper. Har fått Betapred med veldig god effekt noen ganger også. Nå er det heldigvis lenge siden sist, så jeg håååper hun har vokst det av seg nå. Begge ungene her surkler og hoster og snørre fortsatt, og nå er jeg også sylta. Måtte melde pass til siste nattevakta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted September 16, 2008 Author Report Share Posted September 16, 2008 Æsj... ble du syk likevel.... God bedring, håper du blir fortere frisk enn ungene våre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marthe Posted February 3, 2009 Report Share Posted February 3, 2009 Bare et lite spørsmål: Har hørt ordet krupp flere ganger. Men hva er det egentlig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted February 5, 2009 Author Report Share Posted February 5, 2009 Bare et lite spørsmål:Har hørt ordet krupp flere ganger. Men hva er det egentlig? Krupp er en farlig, men helsdigvis sjelden tilstand i Norge, det forårsakes av bakterien difteri som de fleste er vaksinert mot. Falsk krupp derimot som det snakkes om her, er veldig vanlig blant små barn. Det er en hevelse i slimhinnen i strupehodet forårsaket av vanlige forkjølelsevirus. Barn kan få falsk krupp fordi de har mye trangere forhold enn oss voksne. Vi vil i samme situasjon bare bli hese, mens barn får pustebesvær når de puster inn og en karakteristisk gjøende hoste. Du kan lese litt om det her: http://www.legevakten.oslo.kommune.no/gode...4518-17168.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.