Jump to content
Sykepleiediskusjon

Lese du kvar dag?


Huldra

Recommended Posts

Lese alle sjukepleiestudenta kvar dag?

E eg unormalt som ikkje sette meg ned med bøkene og lese i fleire timar kvar dag? :)

Som åleinemor med ein liten gut og hus er det andre ting som også skal prioriterast, men føler eg kjeme til å henge etter om eg ikkje lese so mykje som dei andre. Føler ikkje eg e sååå dårlig då. Og da e vel ikkje lagt opp sånn at ein ikkje kan ha eit liv utenom...isåfall har eg valgt feil studie ;)

Link to comment
Share on other sites

Velkommen hit Huldra :)

Nå begynner det å bli en stund siden jeg studerte, men jeg leste vel neppe hver dag. Det varierer vel hvor mye man trenger å lese. Noen er jo mer konsentrert enn andre. Jeg hadde ikke brydd meg om hvor mye mine medstudenter leste, slikt blir man bare stresset av å høre på. Lytt til deg selv og se hva du kan eller ikke. Henger du med som du skriver så leser du sikkert nok ;)

Synes du er flink som er alenemor og studerer. Blir alltid imponert når jeg leser slikt ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg leser ikke hver dag...

jeg er veldig dårli på å lese hele veien...tar ofte såkalte skippertak når det nærmer seg eksamen...synd jeg ikke lærer...men nå er jeg endelig snart ferdig...

Jeg har mann, barn og hus,,,og et liv utenom...likevel leser jeg da såpass at jeg har fått B på 3 av 4 skoleeksamener...

så nei,,,en må ikke lese hver dag for å bli sykepleier... :) heldigvis!

Link to comment
Share on other sites

Lese alle sjukepleiestudenta kvar dag?

E eg unormalt som ikkje sette meg ned med bøkene og lese i fleire timar kvar dag? ;)

Som åleinemor med ein liten gut og hus er det andre ting som også skal prioriterast, men føler eg kjeme til å henge etter om eg ikkje lese so mykje som dei andre. Føler ikkje eg e sååå dårlig då. Og da e vel ikkje lagt opp sånn at ein ikkje kan ha eit liv utenom...isåfall har eg valgt feil studie :o

 

Takk! :) Ja, der er sant som du sier, ein blir berre stressa av å samanlikne seg med andre, men det er jo uungåelig av og til. Men prøver å blokkere ut det, og heller jobbe i eige tempo ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei! :unsure:

Uff, nei... Du er ikke alene om å ikke lese masse hver dag. Jeg har enda ikke kommet igang med noen gode leserutiner. Burde lest mye mer enn jeg gjør, tror jeg. Kanskje vi sykpleierstudentene her kan gi hverandre litt tips til gode leserutiner og backe hverandre opp litt? Eksamen kommer jo fort, og jeg vet at JEG iallefall da angrer på at jeg ikke har vært mer rutinert :huh: hehe

Link to comment
Share on other sites

Hei! :)

Uff, nei... Du er ikke alene om å ikke lese masse hver dag. Jeg har enda ikke kommet igang med noen gode leserutiner. Burde lest mye mer enn jeg gjør, tror jeg. Kanskje vi sykpleierstudentene her kan gi hverandre litt tips til gode leserutiner og backe hverandre opp litt? Eksamen kommer jo fort, og jeg vet at JEG iallefall da angrer på at jeg ikke har vært mer rutinert :( hehe

 

 

 

Hei Glow, har selv akuratt startet på sykepleien :D Hvordan gikk det med mikrobiologi eksamen hos deg da :)?

Link to comment
Share on other sites

Hei Glow, har selv akuratt startet på sykepleien :D Hvordan gikk det med mikrobiologi eksamen hos deg da :)?

 

Hei, hei! :) Tydeligvis er det variasjon fra skole til skole, for vi skal ikke ha eksamen før i desember, og da er det i AFB og Medikamentregning, pluss semesteroppgave. Merkelig egentlig.

Men hvordan gikk det for deg? Hvordan var det å ha sin første eksamen på sykepleierstudiet?? Var spørsmålene som forventet, var det greit å forstå spørsmålene og svare på de? :(

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hei, hei! :) Tydeligvis er det variasjon fra skole til skole, for vi skal ikke ha eksamen før i desember, og da er det i AFB og Medikamentregning, pluss semesteroppgave. Merkelig egentlig.

Men hvordan gikk det for deg? Hvordan var det å ha sin første eksamen på sykepleierstudiet?? Var spørsmålene som forventet, var det greit å forstå spørsmålene og svare på de? ;)

 

 

 

Spørsmålene var som forventet ;) Var ikke så vanskelig som jeg forventet den skulle være. Nå har vi ATB for fullt, må si jeg synes det er vanskeligere enn mikrobiologi :P Men det går nokk bra håper jeg ;)

 

Lykke til med studiet ;)

Link to comment
Share on other sites

Nei, leser ikke hver dag desverre!

Prøver å få det til, men er som deg alene med barn og da lar det seg ikke alltid gjøre.... spesiellt ikke i perioder hvor vi alle er syke ;)

 

Jeg jobber bare 11,74% og prøver så godt jeg kan å lese skolearb hver dag, om ikke annet så iallefall gjøre ett par oppgaver.

Hadde mikrobiologi eksamen 18 september, etter 1 mnd på skolen og fikk en B.. veldig fornøyd med det.

Har Anatomi og fysiologi eksamen om 6 uker, og leser som en gal i frykt for å stryke.. har 2-3 dager i uken FAST som det jobbes i 4-6 timer i gruppe med skolearb.

Alt annet blir liksom litt overskygget, og vi konsentreres oss bare om denne eksamen som er nært forestående.. men har skjønt at vi bør lese litt grunnleggende sykepleie og, for å ha noe å henge ting på og for lettere å huske.

 

Hatt 2 innleveringer allerede, og etter nyttår har vi medikament eksamen, hjemme eksamen i grunnleggende sykepleie, skikkethetstest og en til.. som jeg faktisk ikke husker i farten ;)

 

Hvor går dere på skole?

Link to comment
Share on other sites

Du får ha lykke til med anatomi og fysiologi eksamen ;)

Ja det er et res å gå på sykepleiehøgskolen. Det er eksamener og innleveringer i et kjør....

Da jeg var student, studerte samboeren min på universitetet. Han bare ristet på hodet over hvor mye jeg hadde å gjøre i forold til han ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg studerer på første året i Drammen, og vi skal ha to eksamner nå i desmeber: anatomi og sykepleie.

 

Jeg skulle så absolutt lest masse mer enn det jeg gjør, men jeg er helt svett over mengden av pensumet :)

Jeg prøver å lese 4-6 timer hver dag, men har en familie som også skal ivaretas så det har ikke helt vært så mye lesing.

Er for tiden i praksis på sykehjem, på skjermet avdeling for demente , og jeg storkoser meg :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg går jo 2 året på sykepleien og jeg leser heller ikke hver dag. Men det som kan være lurt er at en kan jo eventuelt prøve å sette seg opp ukesmål. Det måtte jeg gjøre nå i dette semesteret som har vært slik at jeg kunne klare å komme meg gjennom pensum og det kan jo jeg si har vært ganske så lærerikt!;)

Og om en ikke skjønner helt hva som blir gått gjennom på forelesninger så er det mange andre muligheter som kan hjelpe en til å få en forståelse til faget. Det som jeg gjorde var at jeg gikk sammen med nien i klassen og leste sammen med de. Jeg går også ofte på kontoret til de lærerne som vi har hatt og ber de om å forklare meg om jeg ikke skjønner. Jeg var skikkelig skeptisk til dette i begynnelsen, så sa noen venner til meg at foreleserne er der til for å hjelpe oss. De blir faktisk glad om en kommer å spørr om hjelp!:)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy