Jump to content
Sykepleiediskusjon

Psykiatrisk praksis på geriatrisk avdeling


Betty89

Recommended Posts

Hei. Jeg skal i praksis på en geriatisk avdeling i min psykiatri praksis.

 

Er det noen som har erfaring hvordan dette er?

 

Vet at de som jobber på psykiatrisk ikke må ha sykepleie klær, men må man det på den avdelingen?

 

Blir det som å jobbe på gamle hjem, bare at pasientene er sykere?

 

Takk

Link to comment
Share on other sites

Bare hør med avdelingen hva slags type klær du kan gå med, men om det er vanlige klær, vær forsiktig med for utringet, eller "eksklusive" klær. Mange eldre har psykiske problemer, så det trenger ikke være så anderledes enn hva du har vært bort i før. I følge en klasseveninne som akkurat har vært på eldreavd psykiatrisk praksis var det faktisk lite stell i forhold til vanlige eldrehjem, men om det er spesialiserte avdelinger (som huntingtons) kan det være mer stell.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var i geriatrisk psykiatri i siste praksisperiode og koste meg glugg i hjel!

Vi brukte uniform, mest fordi det ikke skulle være noen tvil om hvem som jobbet der, liksom!

Utrolig lite stell, masse hyggelig, lærerik oppfølging.

Jeg var på en såkalt "lett" avdeling, da. Tror ikke de som var på demensavdelingen i etasjen over, hadde det like flott som meg!

Link to comment
Share on other sites

Jeg var i geriatrisk psykiatri i siste praksisperiode og koste meg glugg i hjel!

Vi brukte uniform, mest fordi det ikke skulle være noen tvil om hvem som jobbet der, liksom!

Utrolig lite stell, masse hyggelig, lærerik oppfølging.

Jeg var på en såkalt "lett" avdeling, da. Tror ikke de som var på demensavdelingen i etasjen over, hadde det like flott som meg!

 

 

Hei,

 

tror du kan se fram til en spennende praksis. Uniform eller ei, geriatri er ideelt for alle som liker å nøste opp i ting og tang. Lykke til !

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy