Jump to content
Sykepleiediskusjon

Endelig; Hei!


Recommended Posts

Hei!

 

Eg er en jente på 21 år (blir 22 i år), som går siste året på sykepleien i Bergen (HiB). Kan ikke tro at eg er ferdig om ca 2mnd! Tiden har flydd!

 

Ved siden av studie har eg hatt deltids- og feriejobber på et sykehjem, og som ambulerende nattevakt i hjemmesykepleien. Eg har også hatt jobb ved avdeling for akutt kirurgi og traumatologi ved Haukeland. Etter mye skule, praksis og erfaring fra jobb har eg funnet ut at akuttmedisin er tingen for meg. Har lært at eg virkelig elsker akuttmedisin, og at eg passer til det, (fått kommentarer fra lærere, ambulansearbeidere og veiledere i praksis). Skal til sommeren jobbe ved en Legevakt. Skal også ta vikarkurs i ambulanse til høsten og etterhvert ta videreutanning innen akutt.

 

Av praksisplasser har eg vært på en rekke steder, som alle har gitt meg mye på forskjellige måter. Sykehjem hvor eg deltok i prosjekt om tverrfagligsamarbeid med fysio og ergo i regi av HiB. Har også vært på Barnekirurgen (HUS), Nordås Rehabilitering, DPS- avdeling for alvorlig psykose og schizofreni, Hamar Høysikkerhetsfengsel (selvvalgt praksissted), Barn og Familie Velferd i en kommune, og nå; hjemmesykepleien og har fått innvilget noen dager av desse til å være i ambulansen.

 

Nå er det virkelig innspurt i studie: eksamen 10mai, framføring av prosjekt neste uke, bachelorinnlevering 31mai, praksis i hj.spl osv osv, samtidig som eg venter på en operasjon i håndledd. På bacheloren skriver eg forresten om "Ivaretakelse av pårørende til akutt og kritisk syke", noe som er et svært spennende tema, men begynner å bli litt smålei databaser, forskning på medisinsk engelsk, hehe :) Skal bli godt å bli ferdig til sommeren, og faktisk kunne gå på jobb og være ferdig med jobb når en kommer hjem for dagen!. :)

 

Det var litt om meg, bare til å spør om noen har noe spørsmål da eg sjelden biter ;-)

Link to comment
Share on other sites

Velkommen hit :)

Spennende å lese om alt du har gjort og hvor du har hatt praksis. Lykke til med bachelor oppgaven din! Jeg synes du har valgt et interessant og veldig viktig tema. Dette var noe jeg var ekstra opptatt av da jeg jobbet på sykehus.

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk til begge! Ja, eg føler meg ekstremt heldig som hatt så mye praksis og erfaringer fra jobb ved siden, og på så ulike steder.

 

Temaet eg har valgt står meg nær, da eg selv har vært pårørende og pasient i akutte situasjoner, i tillegg til mye forskjellig eg har sett i praksis (og jobb). :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy