Jump to content
Sykepleiediskusjon

Arbeidskrav - anamnese?


LM3

Recommended Posts

Heihei!

 

Jeg er ute i første praksis, og har et arbeidskrav der jeg må skrive en anamnese. Har forstått at dette er en sykehistorie. Et av kriteriene er at anamnesen skal inneholde medisiner og pasientens ressurser.

 

Nå har jeg ramset opp diagnosene og medisinene pasienten bruker, og jeg har skrevet hva pasienten klarer selv (og hva pasienten trenger hjelp/litt hjelp til). Er dette rett, eller er jeg HELT på jordet? :o

 

Takk for svar!

 

Fra usikker førsteårsstudent som føler hun bare har blitt kastet ut i dette, uten noen form for veiledning på forhånd! :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Nå kan ting ha endret seg siden jeg studerte, men en anamnese er som du sier en sykehistorie. Det er noe annet enn diiagnoser.. En sykehistorie er det pasienten forteller om blant annet sine symptomer. Hvis du googler anamnese vil du se hva det innebærer.

Lykke til med oppgaven!

Link to comment
Share on other sites

La meg bare prøve:

 

 

Gudrun er enke på 82 år, hun har ingen kjent sykehistorie før hun i -04 hadde ett hjerteinfarkt.

også spinner vi videre.

 

Eller feks Gudrun 82 år har en lang sykehistorie - også starter du med det første du har av dokumentasjon og jobber deg frem til i dag..

 

du går rett og slett igjennom pasientens sykehistorie fra hvor du presenterer pasientens ressurser og medikamenter i tråd med når/hvilken svikt som oppsto, og hvilke medisiner som ble satt på for hva..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy