meli07 Posted May 2, 2013 Report Share Posted May 2, 2013 Jeg skal skrive en oppgave om sykepleie til akutt og kritisk syke mennesker. Jeg valgt å skrive om pasient som har hypofysesvulster og skal gå gjennom operasjon. De fleste av de pasientene oplever angst. Men problemet er ikke så flink å lage en problemstilling. Kan dere gi meg noen tips? Mvh Sudent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted May 2, 2013 Report Share Posted May 2, 2013 Spennende oppgave du skal skrive. Jeg skrev skrev også en oppgave om hypofysesvulster da jeg var i praksis på nevrokirurgen. Jeg er ikke så god på problemstillinger, lenge side jeg var student. Skal du skrive om hvordan du kan redusere angst før en forestående operasjon, eller angst post operativt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
meli07 Posted May 8, 2013 Author Report Share Posted May 8, 2013 jjeg tenkt kanskje : Hvordan kan sykepleierens kommunikasjon bidra til å lindre angst hos pasienter med hjernesvulst i pre-operative fasen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misty Posted May 8, 2013 Report Share Posted May 8, 2013 F.eks: "Hvordan kan sykepleiere redusere angst hos pasienter som skal gjennomgå operasjon av hypofysesvulst?" (med fokus på kommunikasjon...) "Hvordan kan sykepleiere skape trygghet for pasienter som skal operere hypofysesvulst? "Hvordan kan sykepleiere gi preoperativ informasjon til pasienter som skal operere hypofysesvulst, for å redusere angst? Link to comment Share on other sites More sharing options...
meli07 Posted May 10, 2013 Author Report Share Posted May 10, 2013 tusen takk:-) student Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.