iceline Posted June 25, 2013 Report Share Posted June 25, 2013 Dere som jobber ved siden av studiet, ga dere pasientene medisin? Og evt. hvor langt var dere kommet i studiet da dere begynte med dette? Ser dette varierer veldig hos de jeg går sammen med. Vi har fullført medikamentregning og deler av farmakologi, men jeg føler meg ikke trygg på å gi medisin når jeg er på jobb, og ikke har noen veileder slik som i praksis. Man står jo med ansvaret dersom noe skulle skje... Jeg føler jeg kan mye teori om medisinene, men lite praksis siden jeg ikke vet hvordan mange av medisinene ser ut, og ikke har oversikt over hvilke medisiner hvilke pasienter bruker. Dessuten er det også får liten tid til å sette seg ned å gå igjennom hver enkelt før den gis synes jeg. Jeg finner ikke konkrete regler for dette heller.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Feline Posted June 25, 2013 Report Share Posted June 25, 2013 Ga ingen medisiner alene før jeg var ferdig utdannet nei, men om en annen sykepleier ble med og observerte ga jeg medisiner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucifer Posted July 16, 2013 Report Share Posted July 16, 2013 jeg ga medisiner alene til 3 avdelinger, samtidig som jeg skulle passe min egen, når jeg var ferdig med medikamentregning.. GALSKAP når jeg tenker tilbake på det!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
LM3 Posted August 13, 2013 Report Share Posted August 13, 2013 Jeg har bestått medikamentregning, og har nå jobbet i hj.spl i hele sommer. Jeg ga medisiner fra dosett, men fikk ikke lov til å sette insulin/injeksjoner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.