Jump to content
Sykepleiediskusjon

Tilbakemeldingsskjema til veileder etter endt praksis


lucifer

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Aldri vært borti, men hvis det blir brukt på en god måte vil det vel kunne være positivt både for kontaktsykepleieren og praksisplassen generelt. Jeg tror at man kommer langt med å ha en åpen dialog, og skulle ønske at det kunne bli satt av mer tid til at student og kontaktsykepleier kan snakke sammen - både om fag, og om hvordan samarbeidet går.

Link to comment
Share on other sites

Guest spl.stud.

Har ikke vært borti dette, men jeg ga muntlig tilbakemelding til mine veiledere under midt- og sluttevaluering slik at de fikk vite hva jeg syntes var bra, hva som kunne vært bedre og hva som var dårlig. Det er slik tilbakemelding som jeg tenker kan være svært nyttig for å gjøre praksisperioden så lærerrik som mulig. Vi bruker personlig målsetting som veileder får for å kunne veilede oss bedre, men hadde nok vært en ressurs for veileder å selv ha et skjema for egen vurdering. Kan derimot hende at de ikke får reelle tilbakemeldinger grunnet frykt for å bli strøket i praksis, eller en videre ubehagelig praksisperiode. Et slikt skjema måtte isåfall ha blitt gitt etter endt praksisperiode.

 

Mvh.

Spl.stud. 2. året.

Link to comment
Share on other sites

Kan derimot hende at de ikke får reelle tilbakemeldinger grunnet frykt for å bli strøket i praksis, eller en videre ubehagelig praksisperiode. Et slikt skjema måtte isåfall ha blitt gitt etter endt praksisperiode.

 

Mvh.

Spl.stud. 2. året.

Er nok dessverre mye sannhet i dette. Husker episoder hvor studenter hevet stemmen for dårlige veileder halvveis i praksisperioder, uten at skolen gjorde noe som helst med det. Det endte bare opp med at studentene fikk en kjipere og mer ubehagelig praksis enn noen gang.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy