Guest Lubus Posted January 26, 2015 Report Share Posted January 26, 2015 Hallo. Jeg lurer på hvilke alternativer en sykepleier har for å jobbe med akuttmedisin? Takk for svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
astridspl Posted January 27, 2015 Report Share Posted January 27, 2015 Er det hvilke avdelinger du tenker på? Legevakt, akuttmottak, traumeteam er det jeg kommer på Det kreves videreutdanning på flere av disse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sissel Posted January 28, 2015 Report Share Posted January 28, 2015 Hvis du ønsker å jobbe innen akuttmedisin så er vel anestesisykepleie noe for deg. Eventuelt den nye utdanningen som har kommet til Oslo som heter Paramedic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted January 28, 2015 Report Share Posted January 28, 2015 Er ikke Paramedic en egen utdannelse, altså ikke en videreutdanning for sykepleiere? Men det finnes en egen videreutdanning i akuttsykepleie, ved Høgskolen i Østfold: http://www.hiof.no/studier/studietilbudet/viser-aktuelle-beskrivelser?displayitem=1929&module=studieinfo&type=katalog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pally Posted January 30, 2015 Report Share Posted January 30, 2015 Det finnes vel en bachelor i paramedic nå, lurer på om det er første kullet i dette som begynner nå til høsten (om det ikke er det andre kullet). Så det er vel det beste alternativet om man ønsker å jobbe pre-hospitalt/akuttmedisinsk. Men er man sykepleier fra før innbiller jeg meg at det lønner å bli intensiv/anestesisykepleier for å drive akuttmedisin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.