Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hjemmetjenesten eller sykehjem?


Guest Guest

Recommended Posts

Jeg er ferdig til sommeren og på grunn av reisevei og tre små barn må jeg starte i kommune helsetjenesten. Nå søker de etter 100% både i hjemmetjenesten og på sykehjemmet. Jeg kommer til å søke begge men de har som regel dårlig med søkere til stillingen så dersom jeg får tilbudet om å velge; hva ville dere valgt sykepleier i hjemmetjenesten eller på sykehjem?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Som nyutdannet ville jeg foretrukket sykehjem. Da kommer man i litt større kollegialt fellesskap og man kan få litt mer opplæring. I hjemmetjenesten er du ganske tidlig ute alene hos brukerne, og da lønner det seg ofte å ha litt kjøtt på beina! Kan komme borti mye rare situasjoner i hjemmetjenesten.

Link to comment
Share on other sites

Hjemmetjenesten er utrolig spennede som ny da man få se mye. Man får så mye opplæring man trenger. Har kolleger som fått opp til to ukers opplæring og de som bare hatt noen dager. Trur faktiskt det er merw opplæring i hjemmetjenesten en det er på ett sykehjem, mem beror selvsagt på hvor man jobber.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg hatet å jobbe på sykehjem, så jeg ville personlig valgt hjemmesykepleie. Jeg gikk rundt med klump i magen fra morgen til kveld, og følte meg som verdens dårligste menneske som aldri strakk til. Jeg vet det er travle dager og til tider uverdige forhold også i hjemmesykepleien, men der bor de i det minste i sine egne kjente omgivelser. Og mens du følger en pasient fra stuen til toaletter, sitter det ikke 5 par øyne som ser på deg og lurer på når det endelig blir deres tur.. Nei huff, jeg griner nesten bare av å tenke tilbake på det.

Link to comment
Share on other sites

Får inntrykk av at det varierer veldig fra sykehjem til sykehjem. Jeg var nok heldig med min arbeidsplass, vi var stort sett en sykepleier, en hjelpepleier og en pleieassistent på 8 beboere. Syntes det var veldig overkommelig, og trivdes i grunn godt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy