Jump to content
Sykepleiediskusjon

hjelp


sseerraawwii

Recommended Posts

hei folkens .... har nettopp begynt på første år på sykepleie ... har hatt bare bare fysikk og kjemi om stoff og masse og allt det drit jeg vil bare vite noe skal jeg huske allt dette her kommer det i eksamen? og om dere har noen tips om hvordam kan jeg jobbe med skole drit lol? har ikke funnet en måte å lese på og det stresser meg litt

Link to comment
Share on other sites

Som regel ved du hvilket tema forelesningene gjennom uken har. Les aktuelle kapittel dagen før så har du mer peiling på hva foreleseren snakker om. Les jevn og aldri tillat deg å komme på etterskudd med lesing eller oppgaveskriving. Det viktigste av alt er kanskje å se på studiet som en fulltidsjobb. Vær på skolen fra 8 til 16 hver dag. Noen dager er dagen pakket full med forelesninger, de andre dagene leser du. Studenter må studere! Til å begynne med er det meste ganske uoversiktlig, men etterhvert vil det bli mer struktur på hverdagen. Hvis du studerer jevnt slipper du skippertakene og kunnskapen sitter bedre til eksamen. Bonus hvis du er flittig hele uken er at du kan ta tillate deg studiefri i helgene. Anatomi og pato er pugging! Dessuten er det fortsatt lenge til eksamen, nyt studietiden litt til å begynne med før du friker ut ;)

Lykke til med studiene!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy