Guest Guest Posted February 25, 2016 Report Share Posted February 25, 2016 Hei. En ting skjønner jeg ikke ved stell av CVK. Man skal desinfisere koblinger med klorheksidin og så legge på ny steril kompress over koblingen. Men hva med enden på possiflow som ligger fritt, uten kompresser? Hvorfor skal ikke den sprites inn og pakkes inn? Kommer det lettere bakterier inn via koblingene enn via endestykket? #følersegteit Men takk for svar ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Guest Posted March 3, 2016 Report Share Posted March 3, 2016 Ingen..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misty Posted March 3, 2016 Report Share Posted March 3, 2016 Jeg er ikke vant til prosedyren med posiflow, men vanlige treveiskraner på cvk. Jeg pakker inn både kobling og ytterst del på treveiskranen. Vasker med klorheksidin, og bruker kompresser med klorheksidin når jeg skal koble på/av. Dere har vel en prosedyre på hvordan dere skal håndtere det der du jobber? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pally Posted March 4, 2016 Report Share Posted March 4, 2016 Posiflow skal vel sprites av den og..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Guest Posted March 5, 2016 Report Share Posted March 5, 2016 Står ikke noe i prosedyren om å legge kompress på endestykket (altså Enden av possiflow). Og sykehuset gjør heller ikke dette da de og vi (hjemmespl) skifter på denne annenhver gang.. Spriter av endestykket, men henger alltid fritt uten kompress når pasienten har skiftet på sykehuset. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pally Posted March 6, 2016 Report Share Posted March 6, 2016 Ja det skal holde det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paradis Posted March 18, 2016 Report Share Posted March 18, 2016 Ja det skal holde det. Sier meg enig med Pally her. Rutiner der jeg jobbet før var å sprite med Klorhexidin 5mg/ml på Posiflow, la tørke selvfølgelig, og så koble til infusjon. Posiflow´ene lå aldri innpakket, men hang løst. Det er vel ulikt trykk i de ift.vanlige treveiskraner, ergo mindre risiko for infeksjon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wokka Posted July 4, 2016 Report Share Posted July 4, 2016 Jeg vet ikke hva posiflow er, men i følge prosedyren skal alt behandles sterilt, så vi spriter av alle ender og pakker alt godt inn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.