Jump to content
Sykepleiediskusjon

For my Jobb?


Guest Heidi

Recommended Posts

Guest Heidi

Dere som studerer eller har studert. Er det å gape over for mye å jobbe annavær helg pluss en kveld i uka (restaurant) fast? Vet første året er tungt teoretisk så ble veldig usikker her, skal sette opp ny vaktliste for sjefen Nå. 

Link to comment
Share on other sites

Sykepleie er et heltidsstudie og som du sier krever det mye. Hvor mye man klarer å jobbe ved siden av vil være veldig individuelt, kommer også an på hvordan det er lagt opp der du skal studere. Å jobbe annenhver helg vil trolig gå greit for mange, men å jobbe fast en kveld i uken ville ikke jeg gjort. Kan bli vanskelig å kombinere det med praksis.

Nå vet jo ikke jeg for hvor lenge dere setter opp vaktliste. Jeg ville ikke gapt over for mye i begynnelsen.

Lykke til med studiestart :) 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har søkt på studentavtale på sykehuset i mitt område. Der binder man seg opp til å jobbe hver 3.helg, samt 4 uker på sommeren. Jeg ser for meg at jeg ønsker å jobbe en del ekstra der jeg kan, for å få inn nok penger til at det skal gå rundt hjemme med utgifter. For min del blir det å jobbe strukturert på studiet ved å ta det som en 08-16 jobb hver eneste dag, og eventuelt jobbe lengre på skolen de dagene jeg ikke skal jobbe ekstra. Så langt det går greit hjemme også. Har en mann som jobber turnus, så det er litt logistikk med barn og husdyr.

Link to comment
Share on other sites

Om det er for mye kommer an på din arbeidskapasitet og hvor mye du har på privaten. Første året jobbet jeg MYE, men tror nok ikke jeg anbefaler det året til noen andre. Et fulltids studium regnes som 35-40 timers uke, så spørs det da om du er klar for mer arbeid enn det. Vil bare si at praksis er tøft selv om du har en studiedag hver uke. Uansett lykke til! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy