Jump to content
Sykepleiediskusjon

Skal søke sykepleien


Guest Guttemamma

Recommended Posts

Guest Guttemamma

Heisann, har bestemt meg for å søke sykepleien igjen neste år (begynte på sykepleien for mange år siden også) 

Men hoppet av da jeg var høygravid. (Har 3barn nå så gruer meg veldig ?

Har nå begynt å lese å ta notater i anatomi, det er jo veldig spennende:-) 

 

Dere som allerede går på sykepleien, har dere noen tips til meg hva jeg kanskje bør pugge å lese litt på som forberedelse dette året? Hvilken skole går dere på? Å hvordan er semestrene bygd opp? 

Tusen takk ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Student 2019

Hei. Jeg tenker også å gjøre det samme fra neste høst. Har selv to barn og har jobbet mange år med noe helt annet. Tenker en av Oslo skolene. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Guttemamma

Ingen tips der ute? ? kan i hvert fall skrive hva jeg har tenkt. 

1.) Lese i boken og den lille boken jeg har hvor alt det viktigste står + besvare Eksamensoppgavene inni den.

2.) Besvare eksamensoppgaver som ligger på nettet.

3.) Kjøpe inn store ark som jeg kan tegne hjerte/lunger/hjerne osv..på med de viktigste funksjonene deres.

4.) Lage meg stikkord på postit lapper (med svar på baksiden).

Høres dette it som en god plan for å lære? 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Guest Guttemamma said:

Ingen tips der ute? ? kan i hvert fall skrive hva jeg har tenkt. 

1.) Lese i boken og den lille boken jeg har hvor alt det viktigste står + besvare Eksamensoppgavene inni den.

2.) Besvare eksamensoppgaver som ligger på nettet.

3.) Kjøpe inn store ark som jeg kan tegne hjerte/lunger/hjerne osv..på med de viktigste funksjonene deres.

4.) Lage meg stikkord på postit lapper (med svar på baksiden).

Høres dette it som en god plan for å lære? 

Lenge siden jeg studerte, men dette høres veldig lurt ut.

Vil også sterkt anbefale https://sykepleiepluss.no Du kan prøve det gratis i 24 timer. 

Link to comment
Share on other sites

Synes absolutt du har begynt bra. Det er lurt av deg å lese og skrive notater i forkant slik du gjør, da det går fort mot anatomieksamen når du starter opp på studiet. Det er lurt å tegne de organsystemene slik du har tenkt å gjøre. Jeg vil også anbefale sykepleiepluss, der er det bra videoer og en masse spørsmål du kan svare på for å pugge og sjekke hva du husker av pensum. 

Jeg går andreåret på universitetet i Drammen, og på førsteåret hadde vi ett emne som gikk over både høst- og vårsemesteret, samt anatomi og ett emne til. Dermed hadde vi to eksamener i desember og, etter jul hadde vi 5 eksamener fra januar til og med mars fordi vi skulle ha tatt alle eksamener før vi skulle ut i kommunehelsetjenestepraksis. 

Jeg har ingen gode tips til pugging utover anatomien med tanke på at det kan være ulike skoler, men vil anbefale deg når det nærmer seg medikamentregningseksamen så er det endel oppgaver på det på sykepleiepluss, men det finnes også apper å laste ned der du får oppgaver som du kan regne ut og så få fasiten. Jeg brukte dette for å få flere oppgaver å regne slik at jeg ble trygg på det utover de oppgavene vi fikk fra skolen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 10/6/2018 at 8:23 PM, Guest Guttemamma said:

Heisann, har bestemt meg for å søke sykepleien igjen neste år (begynte på sykepleien for mange år siden også) 

Men hoppet av da jeg var høygravid. (Har 3barn nå så gruer meg veldig ?

Har nå begynt å lese å ta notater i anatomi, det er jo veldig spennende:-) 

 

Dere som allerede går på sykepleien, har dere noen tips til meg hva jeg kanskje bør pugge å lese litt på som forberedelse dette året? Hvilken skole går dere på? Å hvordan er semestrene bygd opp? 

Tusen takk ?

 

Jeg går førsteåret på en liten skole og anatomien er det allefall ingen grunn til å vente med. Den er bygd opp på forskjellig måte rundtomkring skolene, vi startet med sirkulasjon, men vet at mange starter på cellenivå. Sykepleiepluss er supert! Høres ut som du har en fin teknikk der - å løse eksamensoppgaver er kjempefint. Vi har eksamen i anatomi og grunnleggende sykepleie nå før jul og mikrobiologieksamen like etter juleferien. Fullt kjør!?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Du må gå inn på det universitetet/høgskolen du skal søke for å se hvordan semestrene er bygget opp. Det er forskjell fra universitet til universitet (høgskole til høgskole). 
Lykke til! Høres ut som du er supermotivert for å begynne igjen, og er godt i gang. Kan også anbefale sykepleiepluss.no, da de er supergode på forklaringer innen anatomi og fysiologi, samt dette er byggestenen for å forstå videre i sykdomslære senere.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy