Jump to content
Sykepleiediskusjon

jeg er utdannet sykepleier, IKKE vekter!


lucifer

Recommended Posts

arg!

 

på kveldstid er det en sykepleier som skal ha hovedbrannansvaret for hele huset (6 etasjes sykehjem), greit nok..

 

MEN i dette ansvaret er det en oppgave jeg virkelig ikke kan fatte og begripe skal være min:

 

på kveld er vi tre stk på 18 tunge pasienten, ofte er sykepleieren alene om 36 pasienter (bakvakt på annen avdeling også), vel da skal den som har hovedbrannansvaret i tillegg være borte fra avdelingen en halvtime for å sjekke at alle dører er låst, sjekke alle doer/kriker og kroker at ingen har gjemt seg der, i hele underetasjen og 1 etasje!

 

misbruk av ressurser heter det!

 

mail til NSF er sendt.

Link to comment
Share on other sites

Dette hørtes ut som en unødvendig oppgave for deg som sykepleier. Hva med at sykehjemmet hyrer en person til dette arbeidet, eventuelt lar en hjelpepleier gjøre jobben? Det er vel flere av dem på avdelingen. Det hørtes mildt sagt HEFTIG ut å være en sykepleier med ansvar for 36 pasienter med tanke på medisinutdeling og i tillegg ha dette ansvaret.

Link to comment
Share on other sites

Dette hørtes ut som en unødvendig oppgave for deg som sykepleier. Hva med at sykehjemmet hyrer en person til dette arbeidet, eventuelt lar en hjelpepleier gjøre jobben? Det er vel flere av dem på avdelingen. Det hørtes mildt sagt HEFTIG ut å være en sykepleier med ansvar for 36 pasienter med tanke på medisinutdeling og i tillegg ha dette ansvaret.

jeg syns ikke noe av pleiepersonalet skal ha dette ansvaret. Det har ingenting med pasientene gjøre og det stjeler verdifull tid fra både pleiere og pasienter.

 

tror det var vektere som gjorde det før men de har vel kutta det ut for å spare penger...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy