Jump to content
Sykepleiediskusjon

sykepleiestudent


Amygdala

Recommended Posts

Yes. Fikk mail idag fra SO og blir sykepleiestudent på UiA. Gleder meg, og er utrolig glad i dag.

 

Gratulerer! :) Jeg kom også inn, på HiBu :) Samboeren min har gått på UiA (bioingeniør), og hun var veldig fornøyd med studentmiljøet og skolen. Litt ekstra kult også å kalle seg "universitetsutdannet" :P

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk, diafragma. Gratulerer til deg også. Synes også det er gøy det ble universitet i kr.sand. For 20 år siden tok jeg IT utd. samme sted. Var da distriktshøgskole. Ja, du skjønner vel jeg er noen år så det blir vel neppe så mye studieaktiviteter, overlater det til 'ungdommen',he,he. Det blir vel hektisk nok som fulltidstudent og 3 barn på barnetrinnet. Satser på at det går bra.

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk, diafragma. Gratulerer til deg også. Synes også det er gøy det ble universitet i kr.sand. For 20 år siden tok jeg IT utd. samme sted. Var da distriktshøgskole. Ja, du skjønner vel jeg er noen år så det blir vel neppe så mye studieaktiviteter, overlater det til 'ungdommen',he,he. Det blir vel hektisk nok som fulltidstudent og 3 barn på barnetrinnet. Satser på at det går bra.

 

Ja, det skjønner jeg! Da kan du puste lettet ut og være stolt når du er ferdig :) Kudos til de som følger drømmen til tross for barn, familie, økonomi, og hva det måtte være. Selv merker jeg at lommeboka kommer til å bli lettere med heltisstudier, da jeg er vant til 100% jobb. Selv er jeg bare 24, så jeg har ingenting å klage på!

 

Du får dele noen erfaringer med oss når studiet er i gang! Gøy å høre litt om hvordan man gjør på andre skoler :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg har jo tenkt på om det er galskap å sette igang med studier igjen. Med tanke på pensum og alt. Husker det var mye da jeg studerte for 20 år siden. Og uten barn den gang. Men det er viktig å sette drømmer og ønsker ut i livet. Har lenge ville jobbet med mennesker og gjøre en meningsfyllt oppgave. Tenker sykepleie er så yrkesrettet og gir mange muligheter. Ikke minst videreutd. Har en mann som står bak meg 110 % og det betyr alt. Økonomisk blir det nok litt strammere men sper på med studielån. Du må fortelle hvordan det går med deg etterhvert. Gøy å høre om andres opplevelser

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer! Jeg har også kommet inn ved UiA :). Det er "20 år etter første utdannelse" her også, nå med 4 barn. Satser på at alt går bra her også. Jeg skal gå den "distriktsvennlige" sykepleien da (samme pensum, og over 3 år, men tilrettelagt slik at vi får en del av undervisningen ute i distriktene - via videokonferanser, nettbasert m.m.).

Link to comment
Share on other sites

Guest UiAstudent 2011

Gratulerer med å ha kommet inn på spl.studiet!! Skal begynne på mitt 2. år på UiA og stortrives.. Er 31 og har mann og 2 barn, det er travle tider, men kjempe spennende! Gleder meg til å ta fatt på studiene igjen!! :)

Lykke til, håper dere kommer til å trives like bra som meg!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy