Jump to content
Sykepleiediskusjon

Jobbe hvor?


Puselita

Recommended Posts

Dere som er 3-årsstudenter, og ferdig nå til sommeren, hvor skal dere søke jobb?

Jeg er så usikker på hvor jeg skal søke, hva jeg vil! Har veldig lyst til å gjøre noe litt annerledes som jobb i forsvaret (men jeg har ikke vært i militæret), offshore (er det sykepleiere på disse plattformene???? aner ikke, men hadde vært gøy i såfall!), u-land...... osvosv.. men tenker at det også hadde vært greit å jobba litt på sykehus først, for å få litt erfaring, bli tryggere.. MEN.. så var det hvilken avdeling på sykehuset da.. hjelpes.. Har også tenkt på bedriftshelsetjenesten..

 

 

Jeg har fått sommerjobb da, så jeg slipper å stresse, men hadde vært greit å vite hva man vil for det.. Sommerjobben er på en korttids/rehab-avd i kommunen, men tror ikke jeg har lyst til å jobbe der etter sommeren.. :)

 

Er det andre som sliter med å bestemme seg?? eller er det bare stakkars meg..... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke snakke for alle sykepleierne i forsvaret, men jeg har vært i saniteten som både soldat og befal i to år, og de sykepleierne jeg har snakket med trives godt. Det kommer litt an på hvilke stilling du får. I Internasjonale Operasjoner ender veldig mange opp på avdelinger tilsvarende dem i de norske sykehusene; Ambulanser, Akuttmottak, Operasjonssaler og sengeposter, eventuelt som medic i patruljer og på helikopter. Her i norge er det mange som ender opp som bedriftssykepleiere eller instruktører i førstehjelp/akuttmedisin. Uansett hva du måtte velge, så tror jeg du vil trives.

 

Jeg blir sykepleierstudent til høsten, så jeg har jo fremdeles en stund til jeg trenger å velge. =)

Men hvis du er interessert i å bli sykepleier i forsvaret, så kan jeg spørre sjefen min (Som er sykepleier) for deg ^_^

 

Erik

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fått et ferievikariat på en medisinsk avdeling og er strålende fornøyd med det. Håper på at de vil ha meg etter sommeren også. Hvis ikke søker jeg nok på en annen medisinsk avdeling. Synes det er greit å starte på et sykehus og få prosedyrene inn i fingrene, og tror nok jeg blir værende på sykehus mesteparten av mitt yrkesaktive liv. Men det kommer jo an på hva man er interessert i.

 

Hvilken avdeling du bør søke på er vanskelig for andre å si. Anbefaler deg å tenke gjennom praksisperiodene dine og finne ut hvor du trivdes best, og selvsagt også tenke på fagområder du er interessert i og som du kunne tenke deg å lære mer om. Det kan være en god pekepinn.

 

Offshore er litt interessant for meg også, men jeg tenker at det kanskje er litt lite å gjøre for en sykepleier der. Kan jo være jeg tar helt feil, men jeg innbiller meg at det blir litt som å være i bedriftshelsetjenesten og det er nok ikke noe for meg. Antar at man er mye alene som sykepleier hvis man jobber på en plattform, og man får ikke de teamarbeidet som det er på sykehus. Men kanskje det er noen her inne som har erfaring og kan si noe annet enn mine antagelser :)

 

Ønsker deg ihvertfall lykke til med valget! ^_^

Link to comment
Share on other sites

Dere som er 3-årsstudenter, og ferdig nå til sommeren, hvor skal dere søke jobb?

Jeg er så usikker på hvor jeg skal søke, hva jeg vil! Har veldig lyst til å gjøre noe litt annerledes som jobb i forsvaret (men jeg har ikke vært i militæret), offshore (er det sykepleiere på disse plattformene???? aner ikke, men hadde vært gøy i såfall!), u-land...... osvosv.. men tenker at det også hadde vært greit å jobba litt på sykehus først, for å få litt erfaring, bli tryggere.. MEN.. så var det hvilken avdeling på sykehuset da.. hjelpes.. Har også tenkt på bedriftshelsetjenesten..

 

 

Jeg har fått sommerjobb da, så jeg slipper å stresse, men hadde vært greit å vite hva man vil for det.. Sommerjobben er på en korttids/rehab-avd i kommunen, men tror ikke jeg har lyst til å jobbe der etter sommeren.. :)

 

Er det andre som sliter med å bestemme seg?? eller er det bare stakkars meg..... ^_^

 

Ja det er ikke lett å bestemme seg, det finnes jo så mange muligheter.

Mange steder jeg kunne tenkt meg å jobbe, av og til tenker jeg at man skulle hospitert rundt omkring på mange avdelinger, det hadde vært spennende.

Da jeg var ferdig begynte jeg et av de stedene jeg hadde vært i praksis, fordi dette var et sted jeg likte meg og jeg syntes pasientgruppen var veldig spennende å jobbe med.

Link to comment
Share on other sites

Erik A: Så spennende:) Jeg har sett litt på nettet og sånn, men det virker som om man må ha et par år på baken før man søker. Jeg har veldig lyst, men tror nok jeg trenger å jobbe litt slik at jeg blir tryggere på meg selv før jeg søker på noe sånt.

 

Cathrine: Å hospitere på mange avdelinger tror jeg ikke hadde vært så dumt, da hadde man fått mer hva som foregår på de forskjellige avdelingene og kan velge på et større grunnlag.

Link to comment
Share on other sites

Så flott du har fått en sommerjobb som du ønsker NurseB. Vi får regne med at de trenger deg til høsten også.

Hva slags medisinsk avdeling er dette?

Beklager at jeg sporet litt av Puselita ^_^

Det er en nevrologisk avdeling :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg kommer nok til å søke meg på den ortopediske avdelingen jeg jobber på som ekstravakt, selv om jeg ikke er så fryktelig interessert i ortopedi. Med tiden vil jeg jobbe på en medisinsk post, men tenker ortopeden er et greit sted å begynne, her er avdelingen kjent for meg og jeg er en del av miljøet allerede.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest marit markussen

Det trygge er så alt for trygt. Har så lyst å gjøre noe annet enn i dag,men tør ikke! Dere som er ung; Gjør det!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Hei! Dette er kanskje litt "off-topic" men er ikke helt sikker på hvor ellers jeg skal spørre om dette.. Altså går nå siste året på vgs og har lyst til å bli sykepleie og jobbe på sykehus, liker stort sett alt det om å være sykepleier. Men det er EN ting som får meg til å lure, og det er det å vaske passienter, tørke romper og sånt.. Og det jeg lurer på er om dette er noe man gjør ofte på et sykehus, og om det er noen avdelinger hvor man ikke trenger å gjøre det?

Link to comment
Share on other sites

Hei! Dette er kanskje litt "off-topic" men er ikke helt sikker på hvor ellers jeg skal spørre om dette.. Altså går nå siste året på vgs og har lyst til å bli sykepleie og jobbe på sykehus, liker stort sett alt det om å være sykepleier. Men det er EN ting som får meg til å lure, og det er det å vaske passienter, tørke romper og sånt.. Og det jeg lurer på er om dette er noe man gjør ofte på et sykehus, og om det er noen avdelinger hvor man ikke trenger å gjøre det?

 

Som sykepleiestudent må du lære grunnleggende stell av pasienter. Når du er ferdigutdannet er det mange jobbmuligheter der det ikke er noe eller lite stell, eksempler kan være poliklinikk, psykiatrisk sykehus, bedriftshelsetjeneste, anestesi, operasjonsykepleie,helsesøster,legevakt for å nevne noe. På sengeavdelingene på somatiske sykehus vil det alltid være noe stell.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy