Jump to content
Sykepleiediskusjon

Noen her som jobber flere steder?


trinity89

Recommended Posts

Hei!

 

Som tittelen sier, er det noen av dere sykepleiere som jobber flere steder? For eksempel på ulike avdelinger eller forskjellige soner, eller både i spesialisthelsetjenesten og kommunehelsetjenesten? :)

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg er nyutdannet og jobber per dags dato i et vikariat i psykiatrien (hvor jeg stortrives!), men jeg ønsker å jobbe opp mot 100 % og skal derfor mest sannsynlig jobbe litt som tilkallingsvikar i hjemmetjenesten ved siden av. Lurer derfor på hva slags erfaringer dere har med å ha to (eller flere) arbeidsforhold samtidig, om det til tider er travelt, vanskelig med kontinuitet, positive og negative sider, osv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har god erfaring med å kombinere ulike fagfelt og arbeidssteder for å fylle opp stillingsandelen. Det er ikke bare det at du får full stilling, men også stort faglig utbytte som arbeidsgiverne og pasientene drar nytte av. Å kombinere psykiatri og somatikk høres ut som en stjernekombinasjon. Det viktigste når man har flere arbeidsgivere / arbeidssteder er å holde tunga rett i munnen slik at det ikke skjer forvekslinger og dobbeltbookinger, noe som lett kan skje om man har fler enn to plasser å forholde seg til. Jeg har best erfaring med å ha en "moderavdeling" hvor jeg har en større stillingsandel og fylle på med vakter fra andre enheter når det passer meg. Har forsøkt å ha stillingshjemler flere steder, men dette har for meg ikke vært optimalt pga at det ble en krevende turnus å gå i.

Lykke til :)

Link to comment
Share on other sites