Cathrine Posted January 6, 2013 Report Share Posted January 6, 2013 Er det noen her som har erfaring med bruk av infrarøde pannetermometre der dere jobber? Er det mye avvik? Lurer også på om den temperaturen det viser tilsvarer rektaltemp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Insipidus Posted January 7, 2013 Report Share Posted January 7, 2013 Hos oss bruker vi øretemp, men der jeg var i praksis for noen få år siden hadde de panne tp. Denne ble testet ut på post og vi fant kun ubetydelige forskjeller sammenliknet med tp målt oralt, beklageligvis vet jeg ikke hvilken fabrikant denne kom fra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted January 7, 2013 Author Report Share Posted January 7, 2013 Så spennende at pannetermometeret fungerte såpass bra sammenliknet med temperatur målt oralt. Mener du at den temperaturen som man får frem på displayet tilsvarer oraltemperatur?Det er jo veldig praktisk og hygienisk i bruk. Noen flere som har erfaringer med dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Elisabeth Posted January 21, 2013 Report Share Posted January 21, 2013 På sykehjemmet der jeg arbeider bruker vi infrarøde pannetermometer. De er utrolig kjekke å bruke om natten iallefall:) Tok noen tester på den i forhold til hva et vanlig øretermometer viste, og tror vi kom frem til at vi måtte plusse på 0,5 grader på pannetermometeret. Litt skepsis blant de eldre ansatte på avdelingen, men jeg synes den er ganske grei iallefall. Men en viss feilmargin kan man regne med tror jeg, da det er mange som benytter denne og det desverre kan variere en del i avstanden fra panne til termometer og i hvilken fart en beveger den... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted January 22, 2013 Author Report Share Posted January 22, 2013 Takk for svar og dine erfaringer med pannetermometer. Kjekt å vite at den måler en halv grad lavere enn øretermometer ved riktig bruk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Posted January 25, 2013 Report Share Posted January 25, 2013 Virker som flere og flere sykehus har gått over til pannetermometer. Hadde det ikke vært for økonomien så hadde nok de aller fleste plassene oppgradert til slike. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.