Surrehue Posted August 18, 2009 Report Share Posted August 18, 2009 Hei! Håper noen kan svare på dette?? Jeg lurer på hvor mange ganger det er lov til å gå opp til en eksamen før man må ta hele året på nytt? Nå har jeg tatt denne eksamenen 4 ganger, og hver gang er jeg 1-2 % fra å bestå. Dette er veldig frustrerende, og jeg gir snart opp Og hvor lang tid etter egentlig endt utdannelse kan man ta eksamen?? På forhånd takk!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
NurseB Posted August 18, 2009 Report Share Posted August 18, 2009 Trodde man bare hadde 3 sjanser på alle eksamener, jeg. Slik var det ihvertfall der jeg gikk... Vil anbefale deg å ta kontakt med eksamensansvarlig/eksamenskontoret, så kan de helt sikkert hjelpe deg Link to comment Share on other sites More sharing options...
banshee Posted August 18, 2009 Report Share Posted August 18, 2009 Jeg vet heller ikke, men får du ta den på nytt må du virkelig bare pugge fra gamle eksamensoppgaver....på hib er det seriøst ikke ETT ENESTE nytt spørsmål, bare det samme som går igjen. (frustrerende da jeg oppdaget det noen timer før eksamenen jah!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Surrehue Posted August 19, 2009 Author Report Share Posted August 19, 2009 Takk takk begge to, har tatt den som privatist... Også fikk jeg vite at man kan gå opp som privatist to ganger i året... Er det da i kalenderåret eller skoleåret?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dronningbia Posted August 19, 2009 Report Share Posted August 19, 2009 Tror dette praktiserers forskjellig fra skole til skole jeg. Her jeg går er det kun 2 forsøk før man må vente et år. Man får heller ikke begynne på et nytt studieår før alle eksamener er bestått. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hemoglobin Posted September 1, 2009 Report Share Posted September 1, 2009 På HiO har man 3 forsøk på alle eksamner, men stryker man på alle forsøkene må man vente 3 år før man igjen får 3 forsøk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huldra Posted October 15, 2009 Report Share Posted October 15, 2009 Hos oss (HiSF) måtte dei som strauk to gangar, gå ned eit halvt år (til kullet under oss), og begynne på nytt igjen med faget..fekk ikkje forsette på dei nye emna fordi det var eit krav at visse eksamenar må vere gjennomført og godkjendt først. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.