Jump to content
Sykepleiediskusjon

Elever måtte dele nål i naturfagtimen


Cathrine

Recommended Posts

Se her: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3326353.ece

 

Nå har jeg dårlig samvittighet, for det samme skjedde for et år siden i sønnen min sin klasse og det var på en annen skole. De skulle måle blodsukker i naturfagtimen og læreren sa de kunne dele nål for det var så mininmale sjangser for blodsmitte.

Heldigvis målte ikke sønnen min blodsukker, men jeg syntes jeg måtte varsle helsesøster om saken. Jeg ringte helsesøster, men hun svarte aldri på telefon. Selv om jeg la igjen beskjed på svarer. Tror jeg ringte 5 -6 ganger, men fikk aldri svar og til slutt glemte jeg det helt. Inntil jeg så dette avisoppslaget nå. Så imorgen skal jeg ringe helsesøter igjen, når jeg henne ikke nå skal jeg gi henne skriftelig beskjed. For dette går virkelig ikke an.

Link to comment
Share on other sites

Ja er det ikke utrolig... Sønnen min stusset jo fordi han visste at man ikke skulle dele sprøytespissser.

Jeg fant ut nå at jeg sender et brev til helsesøster. Det blir mer ryddig og sikrer at klagen når frem. Det irriterer meg at jeg klarte å glemme dette, men yngstesønnen min ble syk og jeg fikk så mye annet å tenke på.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det der leste jeg, og fikk fullstendig hakeslipp!

Trodde virkelig de aller fleste visste man ikke skulle/burde dele nål, selv om vi i helsevesenet sikkert har det mer innarbeidet enn mange andre.

Men når man har slikt i undervisningen, burde man ABSOLUTT vite slikt som lærer!

 

Cathrine: Husk å ha en kopi av brevet du sender ;) Og jeg ville nok også sendt en kopi til rektor på skolen!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy