Jump to content
Sykepleiediskusjon

Er Norges sykepleiere imot staten Israel?


Guest Arn

Recommended Posts

Hvorfor er det slik at vi i de siste års 1 mai tog finner paroler som Boikott Israel, Israel = Apatheid. etc ?

I flere 1 mai tog har sykepleierne hatt 10 paroler. Ofte har 2 - 3 av disse parolene dreid seg negativt om Israel.

Dette gjentar seg år etter år. Utifra dette skulle en tro at NSF og de 96000 medlemmene ser på dette som den viktigste saken for forbundet. På NSF sine internettsider finnes ingen slik informasjon: Klippet fra NSF internettside:

Politikk

Ingen steder finner man noe som hest om Israel. Endel engasjement i andre land er omtalt.

Hvorfor blir da 1 mai toget brukt til å angripe midtøstens eneste demokratiske stat?

Hvorfor engasjerer ikke NSF seg i de mange andre konflikter rundt om i verden?

Hvorfor ekskluderer sykepeierforbundet en del medlemmer som ikke kan gå bak slike paroler?

 

Er NSF bare som en sau i 1 mai-flokken, som roper det samme som alle andre?

Link to comment
Share on other sites

Ikke at jeg er så engasjet i midtøsten-konflikten, men det irriterer også meg at fagforeningene skal være så forbanna politiske. Det irriterer meg at NSF bifallet sosialistisk politikk så innmari. Kan de ikke bare være politisk uavh.engige og tale sykepleierens sak, punktum? Vi er da ikke SVere alle som er sykepleiere.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Jeg er enig at vi som sykepleiere skal ikke blande inn politikk,i vårt yrkesvalg.

Som jeg lærte på sykepleierskolen,om Hitler hadde levd i dag,og han hadde havna på sykehus eller sykehjem hvor jeg jobba,så har han rett på den samme behandling som andre mennesker, uansett hva jeg som privatperson mener om ham.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy