Jump to content
Sykepleiediskusjon

Bacheloroppgave i sykepleie


Anonym

Recommended Posts

Hei folk og fe!

Jeg har 2 uker igjen på bacheloroppgaven min i sykepleie.. Og har brukt de 3 foregående ukene på svært lite jobbing med oppgaven.. Har til nå skrevet litt på teoridelen.. Men bør bli ferdig med denne rimelig fort! Noen tips til hvordan jeg kam bli mer effektiv o.l? Noen tips i det hele tatt? Og kan man faktisk bruke 2 uker på hele oppgaven, og ikke ha all litteratur og søk på artikler ferdig. Er det fysisk mulig..? Noen andre som har vært der? Jeg har forresten brukt de siste 3 ukene svært lite effektivt fordi jeg har hatt veldig skrivesperre.. Og trenger litt press for å klare å produsere tekst.. Takk for svar!!...

Link to comment
Share on other sites

Hvis du får på plass overskriftene og deloverskriftene er det relativt enkelt å skrive oppgave. Nesten bare å fylle inn ;) Du får kanskje ikke A på en bachelor skrevet på to uker, men er fullt mulig hvis du setter inn trøkket nå og er effektiv og konsentrert.

Link to comment
Share on other sites

Hei! Jeg, som deg, begynte med skrivingen to uker før innlevering og jeg fant ut at det letteste for meg var å dele opp oppgaven i bruddstykker, skrive én del av oppgaven om dagen (ca. 6-7 deler - på 6-7 dager) og brukte den siste uken på å lime sammen og få det til å henge i hop. En måte å dele inn er f.eks. etter kapitler:

1. Innledning

2. Metode

3. Toeretiker

4. Teori 1

5. teori 2

6. Drøfting

7. Konklusjon/avslutning

 

Min erfaring var at så snart teori og metodekapitlene var ferdig så gikk drøftingen fort, fordi da har du all teori i bånn og kan skrive mye friere om hva du tenker om oppgaven. Det skal nok gå, det er bare å begynne fra starten og dele oppgaven opp i mange mindre oppgaver så du får litt mer oversikt!

 

Lykke til :o

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy