banshee Posted July 17, 2017 Report Share Posted July 17, 2017 Hei! Jeg lurer på om det er noen her som kan fortelle litt hvordan det er å jobbe i en sterilsentral? Det kan virke som om en ikke trenger å ha videreutdanning som operasjonssykepleier, men ser også at det finnes en videreutdanning av sterilforsyningsansvarlig. Hva er forskjellen? Er også litt redd for å "glemme" vanlig sykepleie om jeg skulle ha jobbet på en sterilsentral. Håper noen kan gi litt input her:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted July 20, 2017 Report Share Posted July 20, 2017 Jeg har ingen erfraing med dette, men jeg har også sett at det er kommet en videreutdanning innen sterilforsyning. Det jeg har sett har ikke vært for sykepleiere, men helsefagarbeidere. Tror operasjonssykepleiere som jobber på sterilforsyningsentraler ofte er ledere. Rett meg om jeg tar feil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pally Posted September 4, 2017 Report Share Posted September 4, 2017 Er det virkelig spesialsykepleiere som jobber i sterilforsyning? Snakker vi da om de som pakker sterilvarer (nacl, kabiven etc) som blir levert til sengeposter etc, eller misforstår jeg helt hva sterilforsyning er? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted September 5, 2017 Report Share Posted September 5, 2017 Ja operasjonssykepleiere kan jobbe på sterilforsyningen, og du har helt rett det er de som leverer sterilt utstyr. Her forteller en sykepleier om det å jobbe på en sterilforsyning: https://sykepleien.no/2013/01/fra-urent-til-rent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.