Guest Nattergal Posted November 11, 2017 Report Share Posted November 11, 2017 Hvor vanlig er det å ha dagvakt (kortvakt) den dagen man skal ha nattevakt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Florry Posted November 12, 2017 Report Share Posted November 12, 2017 Kommer kanskje ann på hviletiden mellom vaktene? Arbeidsmiljøloven sier 11 timer hviletid mellom to vakter hvis jeg ikke husker feil. Men lokalt kan man enes om lavere, ned mot 8 timer mener jeg, så lenge forbundet går med på det. Men er vell kanskje egne regler for to vakter pr døgn? For det blir vell det så lenge nattevakten starter før 24? Uansett høres det slitsomt ut! Link to comment Share on other sites More sharing options...
IdaJ Posted November 12, 2017 Report Share Posted November 12, 2017 Jeg tviler på at det er vanlig. Men det skjer sikker av å till. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Insipidus Posted November 14, 2017 Report Share Posted November 14, 2017 Tror det er ganske vanlig enkelte steder å ha kort dagvakt før nattevakt, spesielt for de som arbeider i 100 % stilling. Det vil på min avdeling at man slutter kl 1330 før man skal på nattevakt kl 22. Dette er innafor i forhold til både AML og vår protokoll. Mange i store stillinger foretrekker dette for å få samlet jobb og samlet fri slik at man kan få til bl a langhelger på turnus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nattergal Posted November 16, 2017 Report Share Posted November 16, 2017 Da forstår jeg at det varierer fra sted til sted. Jeg trivdes ikke med det. En tøff start på første nattevakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.