Cathrine Posted November 21, 2008 Report Share Posted November 21, 2008 Sitter her og ser på gamle episoder av "sykehuset". Der var det en pasient som ble overflyttet fra sykehjem til sykehus. Årsaken var at blærekateteret hans var tett, det måtte defor skiftes. Ble litt overrasket, for jeg har jo ikke inntrykk fra forumet her at dette ikke kunne gjøres på sykehjemmet... Er det ikke vanlig at man legger inn katerer på sykehjem? Synes jo det var leit for pasienten at han måtte ut i ambulanse bare for dette... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Litago Posted November 21, 2008 Report Share Posted November 21, 2008 Høres merkelig ut. Vi legger inn kateter på både damer og menn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dronningbia Posted November 22, 2008 Report Share Posted November 22, 2008 Høres jo helt unødvendig ut å flytte en pasient bare for at kateteret er tett... Hvis det da var et vanlig kateter han hadde? Hvis det var et suprapubisk kateter skjønner jeg det bedre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted November 22, 2008 Author Report Share Posted November 22, 2008 Ja var det ikke rart... Sant det, kanskje det var et suprapubis kateter. Det vet jo ikke jeg noe om, eller kanskje han hadde noen spesielle problemer slik at kateteret måtte legges inn av urolog eller noe slikt. Vi får håpe at det var noe slikt som var årsaken. Stakkars gamle mann skrek av smerte da han ble flyttet over på båren, så vi får virkelig håpe at det var en god grunn til å gjøre dette på sykehus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nursen Posted November 22, 2008 Report Share Posted November 22, 2008 Lurer på hvor legevaktslegen er i dette, eller henvisende lege? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted November 22, 2008 Author Report Share Posted November 22, 2008 Jeg glemte å si at det var episode 4 fra "tidligere programmer" Innslaget er etter pausen. I tilfelle noen vil se det http://www.tv3.no/webtv/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beth Posted May 5, 2009 Report Share Posted May 5, 2009 Hos oss også så legger vi selv inn vanlig kateter på både menn og kvinner................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bindy Posted May 10, 2009 Report Share Posted May 10, 2009 Dersom det har vært komplikasjoner f.eks styrtblødninger ved tidligere bytte av kateter, kan det være indikasjon på at lege skal legge inn nytt. Dessverre må da pas. ofte på legevakten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted May 10, 2009 Author Report Share Posted May 10, 2009 Ja, sansynligvis har det vært en god grunn til at de ikke la inn kateteteret på sykehjemmet. Slik er det jo ofte med det som sendes på TV, man får ikke vite alle "detaljer". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.