Jump to content
Sykepleiediskusjon

Tilbud om jobb


Charming

Recommended Posts

Jeg har en forkjærlighet når det kommer til kreftpasienter og lindrende omsorg. Nå i mai er jeg ferdigutdannet og kampen om sommerjobbene er for fullt i gang.

Jeg har vært på lindrende i medisinsk praksis, og jobber på et sykehjem med lindrende senger ved siden av. Nå har jeg imidlertid fått tilbud om sommerjobb både på lindrende enhet på sykehuset og akuttmottaket. Men hva i alle dager skal jeg velge?! Burde jeg bli kjempegod i feltet "mitt", eller burde jeg utvide horisonten litt? Ønskejobben senere er ved f.eks lindrende eller liknende. Men det er jo også litt dritt om jeg plutselig vil over i noe helt annet og kun kan masse om kreft og smertelindring og ikke så mye om noe annet? Men det er jo også litt tryggere å være et sted man er kjent..?

 

Kan noen ferdig utdannede råde litt her?

Link to comment
Share on other sites

Dette lurer jeg også på!! Hvor er det "lurest" å jobbe som nyutdannet?? Jeg ønsker også å jobbe på sykehus, men hvilken avdeling? Forøvrig synes jeg det er veldig dumt at det er så vanskelig å få jobb på sykehus etter sommeren, noen som har efaringer/meninger om det?? Jeg tenker at jeg må søke på alt som dukker opp av muligheter, både sykehus og kommune... Skjønner ikke helt at "alle" sier at det alltid er behov for sykepleiere, og så er det nærmest umulig å få jobb som nyutdannet....?

Link to comment
Share on other sites

Hei, begge to.

Jeg kan jo fortelle hva jeg gjorde. Da jeg var nyutdannet søkte jeg jobb på en avdeling jeg hadde vært i praksis som student, fordi jeg hadde så lyst til å begynne å jobbe med dette. Jeg har aldri angret på det. Så egentlig er vel mitt råd å søke jobb der dere har mest lyst, tror man også da gjør en bedre jobb, blir fortere trygg i arbeidssituasjonen og lærer lettere. Om man senere skulle ønske noe annet så er ikke alle broer brent, man kan da alltid sette seg inn i et nytt felt om man vil.

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei

 

Jeg tenker litt iforhold til om man skal videreutdanne seg senere. Jeg snakket med den ene læreren på skolen i dag ang. videreutdanning innen anestesi. Og hun anbefalte at hvis det var veien jeg ville gå så ville det lønne seg å jobbe akutt. Hvis du kunne tenke deg å videreutdanne deg til kardiologisk sykepleier så er jo absolutt kardiologisk avdeling å anbefale.

 

Samtdig så er det jo hva en føler seg klar for, og velge en avdeling man har vært i praksis kan jo være trygt og godt i starten, samt med stadige krav om spesialsykepleiere så er det å bli "ekspert" på et området heller ikke å forakte. Studenter ved Høgskolen i Østfold har fått beskjed om at hvis vi vil sikre oss jobb på det nye østfoldsykehuset i 2015, så må vi spesialisere oss. Selv om jeg har 2.5 år igjen (valgte deltid, så fikk et bonusår) så merker jeg allerede nå at jeg stresser litt med hva jeg kunne tenke meg å videreutdanne meg til. Og det igjen er jo ikke aktuelt før om tidligst 4,5 år.

 

Personlig så ville jeg valgt akuttmottak, mest fordi det virker som er tilnærmet umulig å få jobb der som nyutdannet, men da får man ikke den oppfølgningen av pasienten som kanskje mange liker.

 

Merket selv at dette innlegget ikke var så veldig til hjelp, men det viser vel bare hvor vanskelig det er å velge jobb første gang.

Ønsker deg uansett lykke til uansett hva du måtte velge!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy