Betty89 Posted August 26, 2008 Report Share Posted August 26, 2008 Hei jenter (og gutter)! Nå har det seg at jeg nettopp har startet på sykepleien. Jeg synes dette er kjempe spennende. Men jeg må si jeg fikk meg en smell i går når jeg fikk vite vi skal ha eksamen i mikrobiologi om en måned ! Vi har såvidt begynt med dette, og jeg har aldri før hatt biologi eller noe:( Har dere noen tips`? Er det bare å pugge? Forresten hva skjer om jeg skulle stryke? ( jeg har ingen planer om å gjøre det ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
NurseB Posted August 26, 2008 Report Share Posted August 26, 2008 Det er nok bare å lese, lese og lese. Du klarer deg sikkert fint hvis du gjøre det og følger med på forelesningene Om du stryker kan du sikkert ta en konteeksamen - normalt sett noen uker etter ordinær eksamen Link to comment Share on other sites More sharing options...
hannemor Posted August 26, 2008 Report Share Posted August 26, 2008 Ja, det er nok bare å pugge! Gå på forelesninger, det er hva de tar opp der som er det viktigste,ta notater.Ikke noen vits i å lese boka fra perm til perm,det rekker du heller ikke:)Løs gamle eksamensoppgaver,der ser du hvilke spørsmål som går igjen. Det er mange teknikker man kan bruke for å pugge stoffet,finn noe som passer for deg:)Lykke til,dette går bra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted August 27, 2008 Report Share Posted August 27, 2008 Lykke til med mikrobiologi eksamen Husker jeg også fikk sjokk, da jeg fikk vite hvor tidlig i semesteret den var. Men den gikk heldigvis greit Det er nok som de andre sier bare å lese og pugge. Og prøv å se på det som interessant, for det er egentlig ganske spennende Link to comment Share on other sites More sharing options...
Florence Posted August 27, 2008 Report Share Posted August 27, 2008 Hei på deg! Det er nok ikke annet å gjøre enn å lese og lese! Og gå på forelesninger. Det vikigste blir jo trukket fram der. Husker første semesteret mitt. Da hadde vi Anatomi og Mikrobiologi i en eksamen. Grøss og gru! Lykke til med lesingen. Tenker det går helt fint Link to comment Share on other sites More sharing options...
Betty89 Posted August 31, 2008 Author Report Share Posted August 31, 2008 Tusen takk for oppmuntrende ord! Jeg skal pugge å lese jeg hehe.. forresten, noen som vet hvor jeg kan få tak i gamle eksamensoppgaver? Internett? Klem fra meg Link to comment Share on other sites More sharing options...
hannemor Posted September 1, 2008 Report Share Posted September 1, 2008 Tusen takk for oppmuntrende ord! Jeg skal pugge å lese jeg hehe.. forresten, noen som vet hvor jeg kan få tak i gamle eksamensoppgaver? Internett? Klem fra meg Har ikke skolen din lagt ut noe da? Ja,ellers kan du sikkert finne det på internett. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.