NurseB Posted July 3, 2009 Report Share Posted July 3, 2009 Jeg er veldig ukjent med dette systemet, så det er kanskje et dumt spm, men... Når får man kvelds-/natt-/helge-/helligdagstillegg? Tenker på klokkeslett.. Er det f.eks. kveldstillegg fra aa til bb, nattillegg fra bb til cc, helgetillegg fra fredag kl. xx til søndag kl yy. osv. Og det kan kanskje variere litt fra sted til sted om man får det i kr. eller prosenter? Hva er vanlig der dere jobber? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted July 5, 2009 Report Share Posted July 5, 2009 Da jeg jobbet turnus så var det vel nattillegg fra kl 17.00 til 06.00. Mulig jeg husker feil, men jeg tror det var slik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beth Posted July 7, 2009 Report Share Posted July 7, 2009 Jobber i kommunen. Dette står i Hovedtariffavtalen mellom KS og NSF : -Kvelds/natt tillegg (er det samme) og tillegget er fra kl. 17.00 - 06.00. Tillegget pr time avhenger av lønnsnivå. Jeg har 56 kr t i tillegg. -Helgetillegget er fra lørdag kl.00.00 til søndag kl. 24.00. Dette er likt for alle lønnsnivåer 35 kr/t. -Helligdagstillegget er på alle røde helligdager , på påske-,pinse-jul- og nyttårsaften + for arbeid mellom kl.12.00. og kl. 24.00. på onsdag før skjærtorsdag. Helligdagstillegget er på 133 % av timelønna. (1 1/3 time) Enkelte kommuner kan ha lokale avtaler som er høyere enn dette, men ikke dårligere. Avtalen som gjelder for Oslo og sykehusene har jeg ikke.................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NurseB Posted July 7, 2009 Author Report Share Posted July 7, 2009 Er det noen som vet hvor jeg kan finne slik informasjon i forhold til sykehus? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beth Posted July 8, 2009 Report Share Posted July 8, 2009 Vet du hvilket tariffområde sykehuset er knyttet til ? Står kanskje noe her : (ulike tariffområder på venstre side der) https://www.sykepleierforbundet.no/portal/p...p_tema_id=17083 Link to comment Share on other sites More sharing options...
NurseB Posted July 8, 2009 Author Report Share Posted July 8, 2009 Vet du hvilket tariffområde sykehuset er knyttet til ? Står kanskje noe her : (ulike tariffområder på venstre side der) https://www.sykepleierforbundet.no/portal/p...p_tema_id=17083 Takk for hjelpen, Beth! Da må jeg bare finne ut av hvilket område sykehuset tilhører. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KAFKA Posted February 2, 2018 Report Share Posted February 2, 2018 Er det noen som vet hvor jeg kan finne slik informasjon i forhold til restaurant? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nonmaleficence Posted February 2, 2018 Report Share Posted February 2, 2018 6 hours ago, Guest KAFKA said: Er det noen som vet hvor jeg kan finne slik informasjon i forhold til restaurant? Ta kontakt med ditt fagforbund. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.