Jump to content
Sykepleiediskusjon

Forhold til noen på jobb..?


Guest Mette

Recommended Posts

Hei. Hvordan er det på deres arbeidsplass, er det "akseptabelt" at man dater og evt blir sammen med kollegaer? Og er det noen utfordringer med det, eller klarer man å holde seg profesjonell? Jeg jobber på et sykehjem, og har fått et godt øye til tilsynslegen. Det virker som det er gjensidig, for nå har han invitert meg med ut på middag. Jeg har veldig lyst, men er usikker på hvordan kollegaene/leder vil reagere om det eventuelt skulle bli oss, og om det vil oppstå vanskelig utfordringer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen personlig erfaring med dette, men det er da ikke helt uvanlig at man finner seg en partner blant sine kolleger. Jeg vet om flere tilfeller der sykepleier og lege, eller sykepleier og sykepleier er blitt sammen/ giftet seg uten at det har vært problematisk. I hvert fall ikke så vidt jeg vet, jeg tenkte i aldri på det.

Link to comment
Share on other sites

Kjør på, sier jeg! Alle potensielle kjærester møter hverandre i alle slags forskjellige situasjoner! Syns det høres ut som en romantisk historie å fortelle barnebarna om 50år jeg. Ville ikke hatt noen etiske eller moralske betenkeligheter med dette, men det er selvfølgelig alltid positivt å reflektere og etterspørre råd :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 3 months later...
  • 4 months later...

Min erfaring er at det kan gå veldig bra å date, men man bør kanskje ha en slags plan for hva man gjør dersom det skulle vise seg å ikke fungere likevel, men likevel kunne fungere som kolleger. Noen forholdsregler tror jeg man må ta. Kjenner også to stykker som ble sammen på jobb (en i lederstilling og en sykepleier), og der valgte sykepleieren å bytte jobb selv, primært fordi man kan faktisk få litt for mye av hverandre når man flytter sammen OG jobber sammen!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy