Jump to content
Sykepleiediskusjon

Anatomi og fysiologi


Tromsø

Recommended Posts

Jeg er i tenkeboksen: Skal jeg bli sykepleier? En av de tingene som bekymrer meg veldig, er anatomien og fysiologien. Jeg kan trygt si at jeg ikke er et realfagsmenneske, og sluttet med både matematikk og naturfag etter 1. klasse på videregående. Men jeg er ellers både lærenem og lærevillig :-) Kan jeg klare dette, tror dere?

Link to comment
Share on other sites

En klarer det en vil klare :D Hvis du vil bli sykepleier, synes jeg du skal satse. Uansett er det bedre å angre på noe man har gjort enn noe man ikke har gjort :)

 

Jeg sitter og leser til eksamen i anatomi og fysiologi nå. Det er utrolig mye stoff og veldig mange detaljer, men så er det veldig spennende også! :(

Link to comment
Share on other sites

En klarer det en vil klare :D Hvis du vil bli sykepleier, synes jeg du skal satse. Uansett er det bedre å angre på noe man har gjort enn noe man ikke har gjort :)

 

Jeg sitter og leser til eksamen i anatomi og fysiologi nå. Det er utrolig mye stoff og veldig mange detaljer, men så er det veldig spennende også! :(

 

Joda, enig der... Hadde du noen realfag på vgs?

Link to comment
Share on other sites

Jeg var aldri god i hverken matte, fysikk eller kjemi da jeg gikk på vidregående. Men naturfag likte jeg. Da jeg begynte å studere sykepleie var jeg motivert på en helt annen måte og så var både fysikken og biokjemien mye mer interesant. Så dette klarte jeg helt fint.

Med andre ord, er du motivert så klarer du dette. Ingen grund til å la dette stoppe deg :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Jeg klarte 15 st.poeng i anatomi og fysiologi på første forsøk.. og kan jeg, så kan andre!

Jeg måtte dog lese MYE, og konstruktivt.. vi jobbet masse i grupper, tok for oss mål, oppgaver osv.

Godt samarbeide, og mye kollokvigrupper er svaret om man er usikker tror nå jeg :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy