Jump to content
Sykepleiediskusjon

Bekreftelse på medikamenteksamen


Pinnsvinet

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg er snart ferdig på 2. året og har jobbet litt ferier og helger på et sykehjem. Jeg har fra før av ikke tatt medisinkurs så jeg har ikke kunnet dele ut medisin på jobben, har fått beskjed om at sykepleierstudenter må vente til de er ferdig utdannet før de kan få gi medisiner. Men så fikk jeg telefon fra avdelingslederen på sykehjemmet og hun sa hun hadde fått vite i dag at sykepleierstudent som har bestått medikamenteksamen kan gi medisin, uten å ta noe medisinkurs eller annet. Hun sa hun hadde ikke visst dette før i dag, så nå kan jeg altså gi medisin på jobben uten noe tilsyn av andre sykepleiere?

 

Hun ba meg om å sende bekreftelse på bestått medikamenteksamen, men lurer på hvor jeg kan hente bekreftelsen? Vi får karakterene på Studweb, men jeg så at det var litt vanskelig å skulle kopiere der i fra..

Må jeg bestille karakterutskrift eller?

 

Hilsen student, Kristine

Link to comment
Share on other sites

Guest Martin

Hei,

 

Som sykepleierstudent kan du gi ut medikamenter som gis per os, samt insulin etter opplæring på hver pasient.

Bestill karakterutskrift og sørg for at du mottar skriftlig bekreftelse fra ledelsen der du jobber. Dette er svært viktig,

skulle du gjøre feil og mangle dette, er det ikke sikkert at de andre på arbeidsplassen vil stå på din side.

 

Mvh. Sykepleier.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er førsteårsstudent og har enda ikke bestått medikamenteksamen :( Men jeg har fått beskjed av jobben om at jeg kan dele ut medisiner når denne er bestått, men de må ha bevis. Dette beviset vil da være en karakterutskrift, eller du kan høre med studenttorget på skolen din om å ordne et sånt bevis! :) Eller så kan man få interntillatelse på jobben, har jeg blitt fortalt av avdelingsleder på min jobb i allefall. Lykke til! :)

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Takk for svar supre mennesker!

Da skal jeg ringe skolen og få ordnet det, samt spørre etter en bekreftelse fra arbeidsgiveren om jeg kan få et bevis/bekreftelse fra dem slik at det er bevist at jeg får tillatelse til å gi medisin.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skrev ut "bevis" på at jeg hadde bestått medikamentregningen fra studweb, og fikk da lov til å dele ut medisiner. Fikk også lov til å sette insulin etter gjennomført insulinkurs med praktisk opplæring på sykehjemmet. Dette var 1.studieår.... Lederen sa det ble vurdert ut fra skjønn om man fikk lov eller ikke....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Takk for svarene deres, Misty og Pally!

Jeg skal høre med ledelsen på jobben om det er godt nok å bare printe ut selv fra StudWeb.

Jeg bestilte jo karaktertutskrift fra StudWeb for en stund siden, og fikk det forrige uke i posten. Men der står det selvfølgelig ikke spesifikt "Medikamentregning", det står bare "Prosedyrekunnskap 1" også de ulike karakterene som vi hadde i Prosedyrekunnskap 1, der i blant medikamenteksamen. Og tror kanskje ikke det er godt nok, må heller prøve å få printet ut selv kanskje, sånn at jeg får opp beviset på selve medikamenteksamen og ikke for alle de andre fagene vi hadde på den tida også..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy