Jump to content
Sykepleiediskusjon

Dansk kampanje for å få flere til å søke sykepleiehøyskolen


Cathrine

Recommended Posts

Hjelpes.

Jeg liker den selvfølgelig ikke, nei. Den bygger oppunder fordommer, og jeg vil dessuten si det så enkelt som at de denne kampanjen fungerer på, kan vel umulig være seriøse studenter som vil gjøre det særlig bra under utdannelsen?

Link to comment
Share on other sites

Er det ingen som har lyst til å ta denne diskusjonen videre? Alle dere over her som syns kampanjen var så fæl - begrunn synspunktene deres! Jeg tror man trenger mer latter og skjeve blikk også innen helsefag. Kampanjen er jo åpenbart humoristisk ment, og jeg må si at jeg ikke helt forstår synspunktet om at den bygger opp under fordommer.

 

Og til deg som mener at jeg må være en mindre begavet student ettersom jeg likte kampanjen: Jeg har A på hele studiet.

 

Mvh diskusjonslysten Clavicula!

Link to comment
Share on other sites

Sorry, men,nei, denne har jeg ingen lyst til å diskutere. Den er bare ikke verd energien ................

 

 

 

 

 

 

 

 

Ellers så liker jeg godt en skikkelig diskusjon,altså, men denne engasjerer meg bare ikke nok.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg likte ikke annonsen, det var derfor jeg la den inn her.Var jo veldig spent på hvordan dere andre reagerte på den.

Jeg må si jeg sperret øynene opp da jeg så den, så der hadde den effekt. Jeg la jo merke til den med en gang, men kjente jeg ble sur.

Det stod at den skulle avlive fordommer, for når man gikk inn og leste så så man hva sykepleie var. Men for meg holder ikke det, hva med alle de andre som bare så annonsen og ikke leste den. Der opprettholdt den mer fordommene og den virket useriøs.

Og hadde jeg vært mann, hadde jeg blitt nesten enda surere.

Vel det var mine umiddelbare tanker.

Link to comment
Share on other sites

"...hva med alle de andre som bare så annonsen og ikke leste den. Der opprettholdt den mer fordommene og den virket useriøs."

 

Jeg vil tro Hvermannsen skjønner, - selv uten utfyllede tekst, at sykepleiere flest ikke gjenoppliver pasienter ved hjelp av puppene. Jeg ser ikke at en åpenbart ironisk filmsnutt som dette på noe vis kan hevdes å forsterke noen fordommer :)

Link to comment
Share on other sites

Guest mannebein

Neeei... Likte den ikke.

 

Nå er jeg kar så joda, likte delen der hun klasker brystene på ansiktet til karen. Jeg vet at jeg hadde likt en slikk gjenopplivning.

 

Men jeg tviler på at folk tenker "haha, nei sykepleiere gjør jo ikke sånt! Nå vil jeg utdanne meg til sykepleier! :)". Tror heller de får den samme reaksjonen som meg: "jaja.. stereotypen sier at sykepleiere er dumme og uvitende sluts. Og se her ja.. Det er dem virkelig".

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy