Jump to content
Sykepleiediskusjon

tar dere jobben med dere hjem?


Guest sykepleier

Recommended Posts

Guest sykepleier

Hei!:)

 

Har et spørsmål til dere som jobber som sykepleiere uansett om det er sykehus, hjemmesykepleie,sykehjem osv...

 

Tar dere med jobben hjem når dere f eks skal ha 2-3 dager fri? Er dere redd for at dere ikke har fått gjort alt dere skal, gitt beskjeder videre osv? Er det nok sykepleiedekning der dere jobber?

 

Jeg er en av dem som tenker jobb når jeg f eks skal ta langhelg og d tar 1-2 dager før jeg slapper helt av og da er helgen nesten over hehe..men det er få sykpleiere der jeg jobber.

 

Så hvordan er det hos dere?

 

Hilsen sykepleier i midten av 20 årene

Link to comment
Share on other sites

Ja, æ tar ofte med mæ jobbem hjem. Jobber i hjemmesykepleien og har jobbet spl 1.5 år (bare i hj.spl). Er mest de kreftbrukarne vi har som æ tenker på hjem, speciellt de som er palliativa.

 

Vi er nok før få spl med tanke på at vi har mang kreftsyke og dem som er veldig syke. Hadde ønska vi vart iallefall to spl til.

Link to comment
Share on other sites

Guest sykepleier

Da er jeg ikke alene med andre ord. Men hvor mange spl er dere der dere jobber? Der jeg jobber er det 1 vernepleier og 3 spl inkl meg, men den ene jobber en del på kontor sammen med avd leder så vi er få synes jeg og det er slitsomt psykisk..

 

TS.

Link to comment
Share on other sites

Avhengig av arbeidsdager er det ofte jeg tar med jobben hjem, og til og med må ringe til jobb for å følge opp en sak eller noe lignende for å finne roen. Spesielt de gangene jeg har vært på kveldsvakt. Selv jobber jeg på en lindrende enhet i kreftomsorgen, og kan ofte bli veldig preget av de sjebnene vi jobber med, spesielt når det er snakk om yngre pasienter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde akkurat samme erfaring, da jeg jobbet på sykehus.

Og der var det ikke underbemannet.

Man møter jo mange skjebner og når man engasjerer seg er det vanskelig å stenge av i det man setter bena utenfor sykehusporten.

Personlig opplevde jeg ikke dette som negativt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg tar veldig ofte jobben med meg hjem. Møter syke barn hver eneste dag, og heldigvis går det bra med de aller fleste av dem, men det betyr ikke at man ikke tenker på dem. Enkelte kryper langt under huden, kanskje litt for langt noen ganger. Opplever det heller ikke som negativt, men det er klart at det noen ganger oppleves som fryktelig slitsomt å aldri ha FRI.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy