Amfelia Posted July 13, 2016 Report Share Posted July 13, 2016 Er satt opp i 100% stilling som sommervikar på sykehuset. Hadde jobbhelg med planlagt fri påfølgende mandag, men ble spurt om å komme på dagvakt og sa meg villig til det. Blir det overtid da, eller bare vanlig daglønn? Jobber jo 100% fra før liksom? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Insipidus Posted July 15, 2016 Report Share Posted July 15, 2016 Mandag er ny arbeidsuke. Om du utløser overtid kommer an på hvor mange timer du arbeider den uken du har ekstravakten i. For å få overtid må du jobbe mer enn 35,5 (evt 37,5) timer pr uke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
IdaJ Posted July 15, 2016 Report Share Posted July 15, 2016 Om du har planlagt fri efter arbetshelg o h deretter jobber full uke ås blir mandag overtid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misty Posted July 17, 2016 Report Share Posted July 17, 2016 Når du jobber 100% blir alle ekstravakter 100% overtid. Hvis ikke du har blitt forskjøvet fra en annen vakt da. Det er vanlig at det gjennomsnittsberegnes i en turnusperiode, slik at det ikke har noe å si hvor mange timer du jobber den aktuelle uken, men at du får overtid på alt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kms Posted July 17, 2016 Report Share Posted July 17, 2016 Signerer det Misty sier. Er slik hos oss også. Alt jeg jobber ekstra får jeg 100 % overtid på Sykehusavdeling. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfelia Posted August 10, 2016 Author Report Share Posted August 10, 2016 Takk for svar alle sammen. Jeg fikk 100% på 2,5 av de 7,5 timene. Altså normaltid for 5 av de. Får sette meg litt bedre inn i ting etter hvert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts