Shania Posted October 23, 2017 Report Share Posted October 23, 2017 Hei! Vi skal ha en oppgaveinnlevering som skal basere seg på to vitenskaplige artikler. Etter forrige runde med hjemmeeksamen, så synes jeg det er veldig vanskelig å finne gode artikler. Er det noen som har gode tips til å søke på databasen Cinahl? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted October 23, 2017 Report Share Posted October 23, 2017 Vet ikke om jeg nå svarer på spørsmålet ditt Men her er gode tips om hvordan du søker inne på Cinahl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Florry Posted October 23, 2017 Report Share Posted October 23, 2017 Har dere hatt veiledning på hvordan å søke? F.eks. om bruken an AND, OR og *. Jeg syns forresten Svemed+ er bedre en cinahl, prøv den hvis dere ikke har gjort det før Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pally Posted October 25, 2017 Report Share Posted October 25, 2017 Jeg vil absolutt anbefale å få søkehjelp av bibliotekar ved høgskole/universitet/sykehus om du har mulighet til det. De kan hjelpe med å finne mesh-termer, søkekombinasjoner etc., så får man ordentlig gode søk med relevante treff. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts